Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

CoQ HEALTH PLUS SHAKLEE


Kandungan 1 kaspul CoQ Health Plus Shaklee mengandungi:
  • Coenzyme Q10 (CoQ10) 28mg
  • Vitamin E
  •   Ektrak Teh Hijau
BONUS!! Semuanya adalah dari sumber semulajadi!

Satu botol mempunyai 30 kapsul. Dan dos yang disarankan adalah 1 biji 1 kali sehari.

KEPENTINGAN CoQ10 DALAM BADAN
  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

MENGAPA PERLU MEMILIH CoQ HEALTH SHAKLEE?

1-      Untuk mendapatkan 28mg Coenzyme Q10 (CoQ10) seperti yang terdapat di dalam CoQ Health Plus, kita perlu makan hampir 1.7kg ayam atau pun 28 cawan brokoli! Banyak kan.

2-      Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E di dalam formulasi CoQ Health Plus Shaklee dipercayai dapat memperkukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E. Hal ini disebabkan CoQ10 dapat membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E untuk memberi perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.

3-      Ekstrak teh hijau di dalam formulasi CoQ Health Plus Shaklee mengandungi procyanidins yang dapat membantu menyokong kesihatan tisu endothelium (lapisan tisu yang terdapat di antara kapilari darah dan jantung).

4-      CoQ10 di dalam CoQ Health Plus Shaklee adalah daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis di mana sumber yis tersebut telah diuji.

5-      Tanpa gluten.

SIAPA YANG PERLU MENGAMBIL CoQ HEALTH PLUS SAHAKLEE INI?



1-      Individu yang mempunyai masalah jantung - CoQ10 menyokong penghasilan tenaga oleh jantung
2-      Individu yang mempunyai masalah kekurangan coenzyme Q10. Masalah ini sangat jarang berlaku. Individu yang mempunyai masalah ini mempunyai tanda-tanda seperti lemah, cepat letih dan seizure (sawan).
3-      Individu yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi (hypertension) – membantu menurunkan tekanan darah
4-      Individu yang mempunyai penyakit Parkinson.
5-      Individu yang mempunyai masalah migrain – Kajian menunjukkan CoQ10 dapat menurunkan kekerapan migrain sebanyak 30%
6- individu yang mempunyai kulit kusam -  berkesan dalam memperbaiki aliran darah dalam badan dan pembentukan sel-sel baru yang sihat

Hakikatnya pengambilan CoQ10 adalah satu cara untuk “menyediakan payung sebelum hujan” kerana Penyakit jantung adalah terkenal sebagai Pembunuh senyap No 1 DUNIA. Pengambilan 1 biji sehari adalah disarankan untuk menjaga kesihatan Jantung

DAPATKAN PRODUK INI UNTUK DI HADIAHKAN KEPADA IBU BAPA KITA, ADALAH LEBIH BAIK MENCEGAH DARIPADA MERAWAT.

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.





Jom Istighfar..




Orang yg sering beristighfar seperti sebingkai cermin. Cermin, jika dibersihkan terus menerus akan berkilat. Dengan itu, dia dapat bercermin dan orang lain juga dapat mengunakannya. Semakin bersih diri kita,insyaAllah kita akan menjadi contoh teladan bagi orang yang meniru kita dan insyaAllah ganjarannya pun adalah utk kita sendiri juga. 

Orang yang taubatnya baik, maka akhlaknya pun akan makin baik. Kita disuruh untuk bersegera memohon keampunan dan memperbanyakkan istighfar, insyaAllah batin kita akan lebih tenteram, akan selalu ada jalan keluar dari segala permasalahan yg dihadapinya dan Allah SWT akan mewariskan rezeki dari tempat yg tdk diduga-duga. 
Sentiasa basahi lidah dengan istighfar dan zikrullah...
Jangan tinggalkan istighfar...♥♥♥

TIP PENJAGAAN RAMBUT WANITA BERTUDUNG

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ


Assalamualaikum wbt J

Alhamdulillah, syukur pada Allah atas segala kurniaan nikmatNYA.
Tips untuk hari ini, yang Maya ingin kongsikan adalah Tips Penjagaan Rambut Bagi Wanita Bertudung.




Tidak dinafikan, wanita bertudung memerlukan penjagaan rambut yang lebih rapi dan menyeluruh berbanding wanita yang tidak bertudung. Malah, penting bagi wanita bertudung mengetahui langkah penjagaan yang rapi terhadap rambut mereka. Keadaan kulit kepala dan rambut yang bertutup sepanjang hari boleh menjadi punca kepada kerosakan rambut jika tidak kena caranya. 
Tambahan lagi jika rambut tidak mendapat cahaya matahari pagi yang bagus untuk kulit. Keadaan lebih buruk jika anda berambut panjang dan kerap pula mencuci rambut pada waktu pagi. Rambut tidak akan kering sempurna dalam masa setengah jam, tambahan lagi cuaca sejuk pada waktu itu. Jika anda membiarkan rambut kering hanya 50 peratus dan kemudian terus mengikatnya sebelum mengenakan tudung, ini boleh memudaratkan rambut.
Beberapa masalah yang sering di alami oleh orang yang bertudung adalah
1) Berkelumumur
2) Rambut berbau
3) Kulit kepala berminyak
4) Rambut gugur
5) Hujung rambut berbuah


Anda seorang yang bertudung? Jika Ya, Adakah penting penjagaan rambut bagi wanita bertudung? Sesetengah pendapat ada mengatakan bila dah bertudung, tidak perlulah ambil berat soal rambut ni. Rambut ada kutu? Kelemumur? Berminyak? Semua boleh sorok bila bertudung. Pemikiran macam tu, haruslah dikikis dan dibuang jauh-jauh ya.
Tudung atau tidak bukan ukurannya. Yang penting sebagai wanita, anda tidak boleh menafikan istilah yang rambut itu adalah mahkota wanita. Sayangilah ia sama seperti anda menjaga kulit wajah dan penampilan diri yang lain. Walaupun anda bertudung, pastikan rambut anda sentiasa terjaga dengan mengamalkan beberapa tips berikut:

1. Pilihlah tudung dari jenis kain yang mudah menyerap peluh seperti fabrik dari kain kapas. fabrik yang mudah menyerap peluh akan memudahkan aliran udara dikepala anda.

2. Trend pemakaian tudung terkini menyaksikan gabungan beberapa lapis tudung bagi sekali pemakaian. Kita boleh menvariasikan gaya namun ingat, jangan melebihi empat lapisan kain ya. Ini kerana semakin tebal tudung anda, semakin sukar rambut anda bernafas dan mudah lembab dan berbau.

3.Hindari pemilihan kain tudung berwarna gelap seperti hitam jika kita banyak menghabiskan masa di bawah sinar matahari. Warna hitam akan menyerap sinaran matahari lebih banyak dan ini kadangkala akan membuatkan anda tidak selesa, berasa pening dan kulit kepala akan mudah gatal dan berpeluh.

4. 
Sebaik sahaja sampai di rumah selepas bekerja mahupun daripada beriadah, teruslah membuka tudung dan biarkan kulit kepala bernafas terlebih dahulu. Berehatlah seketika dalam masa setengah jam sehingga peluh di tubuh dan kulit kepala anda benar-benar kering. Sebaik-baiknya bukalah ikatan rambut anda dan biarkan angin meresap ke seluruh kulit kepala. Elakkan terus mandi sebaik sahaja sampai di rumah.

5.Sewaktu anda tidak mengenakan tudung, sikatlah rambut anda dan elakkan daripada tidak terurus. Secara tak langsung ia akan memastikan akar rambut dan kulit kepala mendapat pengudaraan yang secukupnya
Keadaan kulit kepala dan rambut yang bertutup sepanjang hari boleh menjadi punca kepada kerosakan rambut jika tidak kena caranya.

6. Elakkan memakai tudung ketika rambut anda basah. Keadan ini akan menimbulkan masalah kelemumur, rambut berminyak dan rambut berbau yang kurang menyenangkan.

7. Jagalah kebersihan rambut dan kulit kepala dgn penggunaan produk yang bersesuaian dengan keadaan rambut anda. Penggunaan produk rambut yang lengkap seperti syampu, perapi, minyak rambut (sebelum cucian), serum/ tonik ( selepas cucian) dan masker rambut amat penting khususnya bagi wanita yang menghadapi masalah rambut. 


Dapatkan Set Penjagaan Rambut dari Shaklee yang menjaga kesihatan rambut dari segi luaran

8. Makanan yang berunsurkan protein, Vitamin B6, B12, C amat penting untuk rambut anda. 

Dapatkan Vitamin Penjagaan Rambut dari Shaklee yang menjaga kesihatan rambut dari segi dalaman

Rambut adalah salah satu anugerah yang dikurniakan kepada kita. Jadi ia bermakna jika kita menghargai anugerah tersebut, itu bermakna kita mensyukuri nikmatNya. Mudah-mudahan kita semua dapat mempraktikkannya! :)

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :



SOALJAWAB POPULAR TENTANG ESP SHAKLEE

Antara soalan2 popular yang sering di tanya kepada saya dan mungkin kepada yang lain juga. No worries, jom kita sama2 tau more details tentang ESP Shaklee ni.

1. Selalu dengar pasal ESP, tapi ESP ni sebenarnya apa?



Inilah ESP SHAKLEE :)
-protein asli dari kacang soya yang berkualiti tinggi dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.

-1 canister ESP ni boleh cukup untuk kita minum 3bulan. Sekali minum bancuh 1 sudu besar pun dah cukup.

Memetik kata2 Dr. Mohamed Nasr, Director of the Medical Care & Diagnostic Center of Lke Villa di Illinois, U.S.A :
" You can feel so very good with Shaklee's soy protein and how we can help so many people who are looking for ways to improve their health.."


1. ESP Shaklee Perisa Apa?
- ESP Shaklee berperasa Vanilla, tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna mahupun pengawet.


2. Boleh Minum Dengan Apa?
- Boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan minuman kegemaran, rasanya pun sedap.


3. Bagaimana Cara Minum ESP Shaklee?

- Bancuh satu sudu besar ESP Shaklee dengan satu gelas air suam atau sejuk (JANGAN guna air panas), kacau atau shake hingga sebati, minum. boleh refer sini utk resepi best ESP Shaklee.


4. Selain Minum, Apa Lagi Boleh Dibuat Dengan ESP Shaklee?
- ESP Shaklee boleh dibuat masker dengan mencampurkan ESP Shaklee dengan yogurt. Sukatannya : 1 sudu ESP + 2 sudu yogurt. kacau dan tepek pada muka.


5. Ada Pantang Tak?
- ESP Shaklee tidak boleh diambil bersama minuman berkafein dan teh, sila jarakkan masa pengambilan antara keduanya. Tidak boleh dibancuh dengan air panas, nnt hilang khasiat protein.


6. Satu Bekas 850g Tahan Berapa Lama?
- Penggunaan normal ( 1sudu sehari),biasanya tahan 2-3bulan.


7. Apakah Sukatan Harian ESP Shaklee Untuk Dewasa?
-Sekali sehari sudah mencukupi untuk penjimatan, boleh ditambah kepada dua atau tiga kali mengikut keperluan individu.


8. Bolehkah Diminum Oleh Kanak-Kanak?
- Boleh. ESP Shaklee sangat sesuai untuk tumbesaran kanak-kanak yang sempurna.


9. Bagaimana Pula Dengan Orang Tua, Ibu Hamil, Ibu Menyusu, Bayi?
- Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tidak digalakkan untuk bayi di bawah 12 bulan. Juga sesuai untuk alergik atau alahan.


10. Saya Ada Gastrik, Bolehkah Minum ESP Shaklee?
- Boleh dan sangat bagus dalam membantu menyembuhkan gastrik. ESP Shaklee juga boleh memberi kekenyangan dengan cara yang paling selesa, sesuai untuk diet menguruskan badan.


11. Selepas Pembedahan, Dalam Tempoh Berpantang, Gout, Diabetes (Kencing Manis),boleh minum ESP Shaklee?
- Boleh minum tanpa sebarang masalah. Malah ESP bantu banyakkan susu ibu dalam pantang.


12. ESP dengan Alfalfa mana bagus untuk susu ibu? 
- Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein tapi dalam kuantiti yang sedikit. Kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah mengikut individu masing-masing. Juga ikut budget. Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Yang penting, kekerapan penyusuan harus setiap 3-4 jam dan sehingga payudara dikosongkan, barulah peningkatan susu berkesan.


13. Siapa yang tidak boleh ambil ESP? Siapa yg boleh mengambil ESP?
- Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein tidak digalakkan.

Sesuai untuk semua:

  • Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.
  • Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.. no more heavy breakfast.
  • Ibu-ibu yang menyusu: Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.
  • Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
  • Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri..WOW!
dan lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yg berdiet, nk tambah tenaga…anda, saya, kamu dan dia yg sihat dan ingin kekal sihat..InshaAllah.



14. Jika saya order hari ini, bila saya boleh terima?
- InshaAllah penghantaran mengambil masa 1-4 hari bekerja bergantung kpd kawasan.

15. Jika dah amik alfalfa masih perlu protein ke? 
- Boleh mengambil kedua-duanya jika berkemampuan. Alfalfa dan protein mengandungi banyak kebaikkan lain lagi yang berbeza.

16. Apakah kebaikan lain ESP?
Membantu pembentukan sel baru.
Baik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan
Bagus untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak jadi boleh share dengan anak yang setahun ke atas dan seisi keluarga.
Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.



Tahukah anda badan kita sangat memerlukan protein? 

Untuk apa.....untuk menggantikan sel-sel mati dengan sel-sel yang lebih sihat dan berkualiti. Sekaligus khasiat utama protein pada tubuh badan kita adalah membentuk 1 jaringan penting pada tubuh kita melalui asam aminonya agar badan tidak mudah diserang penyakit!

25% daripada BADAN dibina daripada PROTEIN…Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot adalah berasal daripada protein…Percaya atau tidak, itulah kenyataannya…



17. Bagaimana nak order ESP?
Anda cuma perlu hubungi saya dan saya akan uruskan pesanan anda dengan kadar segera 

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.




CARA MINUM ESP SHAKLEE

Resepi Bancuh ESP Shaklee Yang Sedap!


Saya nak kongsi resepi bancuh ESP Shaklee yang sedap sangat ni. Ada banyak cara untuk anda bancuh ESP Shaklee, tapi ini cara saya.

Mula-mula sekali kena tahu pantang-larang ESP ni....
Pantang-larangnya...

JANGAN GUNAKAN AIR PANAS!
Perlu guna air suam-suam sejuk atau air sejuk. Air sejuk peti sejuk pun boleh.


Untuk bancuhan sempurna, gunakan SHAKER.


gambar hiasan semata


Antara gabungan menarik yang pernah saya cuba :-


(ESP 1 sudu, benda lain tu ikut selera)

  • ESP sahaja tanpa campur apa-apa
  • ESP dengan Sunquick
  • ESP dengan Meal Shakes
  • ESP dengan Meal Shake + Fiber (fiber plan dah discontinue, so boleh guna apa2 fiber)
  • ESP dengan Meal Shakes dan Performance Drink (Mighty 3 Gems)
  • ESP dengan susu
  • ESP dengan kurma (blend)
  • ESP dengan almond (blend)
  • ESP dengan jus buah-buahan segar
  • ESP dengan Cinch Shake



Dan ni dia satu resepi smoothie yang saya nak share...




Gabungan ESP, Meal Shakes, buah-buah beri, almond (badam), fiber dan madu.


Sedap sangat rasanya... protein anti oksidan mix :D


Anda boleh cuba campur ESP dengan apa-apa minuman kecuali minuman berkafein.


Macamana pun yang paling best, ESP dengan Meal Shakes.. yumm yumm.


Semoga dapat manfaatnya ya!

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.




CARA BERKESAN HILANGKAN LOYA DI AWAL KEHAMILAN

Rasa loya dan sering muntah pada peringkat awal kehamilan adalah normal. Ada yang panggil morning-sickness...apa yang pasti, rasa itu adalah rasa yang sangat tak selesa, betul tak?

Kalau yang teruk tu sampaikan tak boleh makan. Asal makan jer mesti muntah balik semuanya. Paling kita sedih bila rasa lapar tapi bila makan, akhirnya muntah.... last2 kita taktau dah nak buat apa lagi.

Sabar ye..... ini lah dugaan untuk ibu mengandung.


Kalau kita google, macam2 petua dan cara yang boleh kita cuba utk hilangkan mual dan loya. Tapi taktau yang mana satu berkesan? Ada yang dah cuba semuanya tapi sama juga masih loya, masih lagi muntah2 sampai badan rasa tak bermaya.

Antara petua yang kita boleh dapat dr Mr. Google adalah :
  • amalkan makan madu, kurma, asam, mangga
  • selalu minum air halia, 100plus, jus lemon, air masak
  • kerap makan walaupun tak lapar
  • elakkan dari menghidu bau-bauan yg kurang enak
  • berhenti pikir "rasa nak muntah"
  • banyakkan berehat dan tenangkan fikiran

Sebenarnya kenapa rasa loya?
- Sebenarnya, rasa loya/mual/mabuk adalah petanda baik bahawa paras hormon kehamilan kita adalah tinggi. Ia keluar dlm kuantiti yg banyak sehingga plasenta kita mengambil alih kerja untuk mengekal dan menyuburkan baby dalam kandungan.

Berapa lama rasa loya ni baru hilang?
- Tak lama.....bila dah masuk 14weeks preggy insyaAllah kita dah sihat berseri-seri seperti ibu hamil yang lain. Masa ni excited tak sabar nak tunggu baby tendang2 :)

Boleh jejaskan pembesaran baby tak ?
 - Tak jejas...dengan sayarat makanan dan minuman kita cukup untuk baby dan kita. Tapi kalau kandungan (bank perut kita) kosong dan tak cukup, itu yg menyebabkan pertumbuhan otot dan saraf baby mungkin terganggu. Jangan lupa makan folic asid ye!

Cara nak atasi ?
- Boleh cuba try test petua dan cara yg ada dalam mr.google, kalau tak berkesan juga...boleh cuba supplemen semulajadi Shaklee kerana ia dah berjaya bantu ramai ibu hamil yang terpaksa melalui mornign-sickness/sympthom loya ni.


Pada hakikinya,
bila kita disahkan mengandung, keperluan nutrisi kita bertambah. Adakah kita kena makan banyak? Makan banyak itu mungkin betul, tapi bukan bermakna makan nasi bertambah 3 pinggan. Kita kena faham beza antara keperluan badan dengan keperluan perut. Perut kenyang sukahati tapi badan perlukan nutrisi. Untuk siapa? untuk kita dan baby.

Sebab itu sebagai ibu mengandung, kita kena pastikan apa yang kita makan bermanfaat untuk baby terutamanya, utk pembesaran baby, utk pertumbuhan tulang dan saraf baby, utk perkembangan otak baby, utk baby membesar dengan sempurna.


Oleh itu, ibu mengandung memerlukan:
  • Vitamin yang mudah diurai dan diserap oleh tubuh.
  • Zat2 seperti kalsium, vitamin B, zat besi, etc yang diperlukan hampir dua kali ganda semasa mengandung.
  • Protein yang lebih.


Bila nutrient dalam badan kita lengkap, semestinya kita tak lagi rasa loya/mual/morning-sickness. Bila tiada rasa loya, bolehla kita enjoy our pregnancy to the max!


Ibu-ibu boleh cuba.....


Nasihat bersama.....


- Konsisten mengambil vitamin Shaklee yang disenaraikan di atas.
- Ibu hamil sensitif pada bau, jadi segarkan ruang rumah/pejabat dengan bau yg fresh! 
- Berfikiran positif, berangan yg best2 jer :)
- Kenalpasti makanan/objek/situasi yang menyebabkan morning-sickness dan cuba elakkannya.


Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.




SET HAMIL SHAKLEE BANTU MENGELAKKAN KELESUAN DARI AWAL KEHAMILAN

Di awal kehamilan, kita memang akan rasa lesu, malas, tiada selera makan, sakit pinggang, lenguh badan dan serba tak kena. Ini adalah normal. Ada 2 sebab sebenarnya :

  1. kerana hormon kita (sebagai ibu mengandung) yang tidak stabil
  2. kerana nutrient dalam tubuh yang tak cukup - sebab kita sedang "berebut-rebut" dengan baby. Kita perlukan nutrient untuk cergas, baby perlukan nutrient untuk membesar.

Hormon tak stabil + Nutrient tak cukup = Lesu, malas, lenguh2 badan

Ini normal jadi jangan risau. 

Sebab itulah pemakanan dan penjagaan rapi sangat penting terutama semasa trimester pertama (1bulan-3bulan). Masa ni badan kita sedang berusaha untuk membiasakan diri dengan perubahan yang berlaku. Yang paling penting, badan kita sedang cuba sedaya upaya untuk beri keperluan penting kepada kita dan baby kita.

Apa cara terbaik nak hilangkan kelesuan ni.....??? - Atasi 2 punca di atas tadi.

  • Hormon tak stabil - sesuatu yang kita tak boleh control. Soon it will say bye2. jangan risau k!
  • Nutrient tak cukup - itu yang kita cukupkan supaya kesihatan tak terjejas. 

Sebab apa? 
(1) untuk pembesaran baby dalam kandungan,kalau nutrient tak cukup,bagaimana baby nak membesar dengan sempurna. (2) untuk keperluan zat badan kita sendiri. 

Sebagai contoh: 
kenapa kalau pregnant kita mesti sakit tulang belakang, sakit pinggang, lenguh 1 badan, nak tidur pun tak selesa...kenapa?
Jawapannya : badan tak cukup Kalsium. Baby perlukan kalsium untuk pertumbuhan tulang, jadi baby ambil zat kalsium dari kita. Badan kita perlukan kalsium untuk menampung pembesaran dan berat baby, jadi kita juga guna zat kalsium. Cukup ke??? Tak cukup... patutla sakit2 dan lenguh2 badan.

Contoh ke-2:
masa tak pregnant, ok jer tapi bila pregnant ni kerap pula demam dan selsema. dah la tak boleh makan ubat sebarangan. susahnya macamni..... kenapa ya?
Jawapannya : badan kekurangan sel B (antibodi). Baby perlukan khasiat vitamin C untuk tenaga dia nak move dan senamrobik kat dalam perut. Kita ibu perlukan tenaga untuk buat kerja harian dan sebagainya. Bila tak cukup vitamin C, tu lah antara punca kita sakit.


SET HAMIL SHAKLEE bantu melegakan ketidakselesaan ibu hamil, dari perlbagai sudut. 

Perhatian!
Shaklee bukan ubat tapi bantuan...Bila makan set hamil Shaklee ni, badan rasa lebih bertenaga dan tak mudah sakit atau lenguh badan. Kerana.....set ini lengkap dengan nutrient semulajadi yang diperlukan oleh ibu hamil dan baby. Apabila badan kita cukup nutrient, tiada lah rasa lesu, letih, tak bermaya, sakit pinggang , lenguh2 badan dan sebagainya.


  • Untuk trimester ke-1 

Pembesaran baby berlaku dari segi pembentukan tulang , saraf dan otot baby. Sebab itulah ibu hamil sangat memerlukan OSTEMATRIX (sumber kalsium) B COMPLEX with asid folic +multivitamin VITALEA Vitamin C. Semua ni penting bagi mengelakkan rasa lesu kerana tak cukup nutrient dalam badan, untuk memastikan kaki tak cramp sebab tak cukup kalsium, bagi memastikan selera makan maintain dengan khasiat B Complex, pertumbuhan tulang dan otot baby tak terganggu dengan asid folic dan yang paling utama...memberi tenaga optimum kepada ibu hamil..... seperti saya :)

Untuk hilangkan loya pula, boleh add-on GARLIC COMPLEX. kunyah mcm kunyah asam pula rasanya, tapi tak la masam macam asam tu.

  • Untuk trimester ke-2 & ke-3

Peringkat ni bolehlah kita fokus kepada perkembangan otak baby pula. Ibu hamil perlu amalkan Omega3 setiap hari kalau mahu anak kita bijak bestari, insyaAllah..kita usaha tuhan tentukan.  ESP Shaklee pula sangat diperlukan untuk ibu hamil kerana ia adalah sumber protein no 1. Khasiat protein of course la untuk pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Selain itu, vitamin2 lain harus juga diteruskan untuk memastikan nutrient sentiasa cukup untuk kita dan baby kita.


Apa kata Dr. Hamid Arshat.....



Apa kata salah seorang ibu hamil.......



Ibu hamil / bakal ibu tak perlu khuatir dengan set hamil Shaklee. Cuma nasihat saya, kalau dah ambil/amalkan set Shaklee tak perlu la makan ubat lain lagi sebab nanti dah takde la semulajadi income untuk badan kita dan anak kita. 

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...