Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

SET HAMIL SHAKLEE BANTU MENGELAKKAN KELESUAN DARI AWAL KEHAMILAN

Di awal kehamilan, kita memang akan rasa lesu, malas, tiada selera makan, sakit pinggang, lenguh badan dan serba tak kena. Ini adalah normal. Ada 2 sebab sebenarnya :

  1. kerana hormon kita (sebagai ibu mengandung) yang tidak stabil
  2. kerana nutrient dalam tubuh yang tak cukup - sebab kita sedang "berebut-rebut" dengan baby. Kita perlukan nutrient untuk cergas, baby perlukan nutrient untuk membesar.

Hormon tak stabil + Nutrient tak cukup = Lesu, malas, lenguh2 badan

Ini normal jadi jangan risau. 

Sebab itulah pemakanan dan penjagaan rapi sangat penting terutama semasa trimester pertama (1bulan-3bulan). Masa ni badan kita sedang berusaha untuk membiasakan diri dengan perubahan yang berlaku. Yang paling penting, badan kita sedang cuba sedaya upaya untuk beri keperluan penting kepada kita dan baby kita.

Apa cara terbaik nak hilangkan kelesuan ni.....??? - Atasi 2 punca di atas tadi.

  • Hormon tak stabil - sesuatu yang kita tak boleh control. Soon it will say bye2. jangan risau k!
  • Nutrient tak cukup - itu yang kita cukupkan supaya kesihatan tak terjejas. 

Sebab apa? 
(1) untuk pembesaran baby dalam kandungan,kalau nutrient tak cukup,bagaimana baby nak membesar dengan sempurna. (2) untuk keperluan zat badan kita sendiri. 

Sebagai contoh: 
kenapa kalau pregnant kita mesti sakit tulang belakang, sakit pinggang, lenguh 1 badan, nak tidur pun tak selesa...kenapa?
Jawapannya : badan tak cukup Kalsium. Baby perlukan kalsium untuk pertumbuhan tulang, jadi baby ambil zat kalsium dari kita. Badan kita perlukan kalsium untuk menampung pembesaran dan berat baby, jadi kita juga guna zat kalsium. Cukup ke??? Tak cukup... patutla sakit2 dan lenguh2 badan.

Contoh ke-2:
masa tak pregnant, ok jer tapi bila pregnant ni kerap pula demam dan selsema. dah la tak boleh makan ubat sebarangan. susahnya macamni..... kenapa ya?
Jawapannya : badan kekurangan sel B (antibodi). Baby perlukan khasiat vitamin C untuk tenaga dia nak move dan senamrobik kat dalam perut. Kita ibu perlukan tenaga untuk buat kerja harian dan sebagainya. Bila tak cukup vitamin C, tu lah antara punca kita sakit.


SET HAMIL SHAKLEE bantu melegakan ketidakselesaan ibu hamil, dari perlbagai sudut. 

Perhatian!
Shaklee bukan ubat tapi bantuan...Bila makan set hamil Shaklee ni, badan rasa lebih bertenaga dan tak mudah sakit atau lenguh badan. Kerana.....set ini lengkap dengan nutrient semulajadi yang diperlukan oleh ibu hamil dan baby. Apabila badan kita cukup nutrient, tiada lah rasa lesu, letih, tak bermaya, sakit pinggang , lenguh2 badan dan sebagainya.


  • Untuk trimester ke-1 

Pembesaran baby berlaku dari segi pembentukan tulang , saraf dan otot baby. Sebab itulah ibu hamil sangat memerlukan OSTEMATRIX (sumber kalsium) B COMPLEX with asid folic +multivitamin VITALEA Vitamin C. Semua ni penting bagi mengelakkan rasa lesu kerana tak cukup nutrient dalam badan, untuk memastikan kaki tak cramp sebab tak cukup kalsium, bagi memastikan selera makan maintain dengan khasiat B Complex, pertumbuhan tulang dan otot baby tak terganggu dengan asid folic dan yang paling utama...memberi tenaga optimum kepada ibu hamil..... seperti saya :)

Untuk hilangkan loya pula, boleh add-on GARLIC COMPLEX. kunyah mcm kunyah asam pula rasanya, tapi tak la masam macam asam tu.

  • Untuk trimester ke-2 & ke-3

Peringkat ni bolehlah kita fokus kepada perkembangan otak baby pula. Ibu hamil perlu amalkan Omega3 setiap hari kalau mahu anak kita bijak bestari, insyaAllah..kita usaha tuhan tentukan.  ESP Shaklee pula sangat diperlukan untuk ibu hamil kerana ia adalah sumber protein no 1. Khasiat protein of course la untuk pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Selain itu, vitamin2 lain harus juga diteruskan untuk memastikan nutrient sentiasa cukup untuk kita dan baby kita.


Apa kata Dr. Hamid Arshat.....



Apa kata salah seorang ibu hamil.......



Ibu hamil / bakal ibu tak perlu khuatir dengan set hamil Shaklee. Cuma nasihat saya, kalau dah ambil/amalkan set Shaklee tak perlu la makan ubat lain lagi sebab nanti dah takde la semulajadi income untuk badan kita dan anak kita. 

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.



0 komen kawan-kawan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...