Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

Peritnya RESDUNG!!!

Tahukah anda setiap tahun berjuta-juta orang didunia ini dijangkiti resdung. Penyakit ini sudah tentu akan menyukarkan kehidupan seharian anda. Hal ini juga mampu membuatkan anda menjadi lebih mudah hilang sabar dan rasa tertekan. Ini kerana mereka yang menghidap resdung akan mudah berasa sakit kepala akibat kesukaran bernafas.


Kenali resdung

Resdung (sinusitis) adalah radang pada lapisan rongga hidung yang memiliki beberapa pasangan iaitu frontal, ethmoid, maxillary dan sphenoif.


Gejala Menghidap Resdung
  • Hidung selalu tersumbat

  • Lendir dari hidung dan tekak

  • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata

  • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang

  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
  • Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya


Punca Resdung
  • Alahan.  Iaitu terhadap jenis makanan tertentu, habuk, parasit (demodex) dan kutu.
  • Apabila anda mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis udara didalam hidung akan membengkak. Seterusnya, ia menyebabkan pergerakan udara tak dapat dikeluarkan. Kalau udara tu tak dapat keluar, ia pastinya akan terkumpul kat dalam tu. Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membengkak. Anda yang pernah mengalaminya pasti tahu tahap kesakitannya.
  • Struktur hidung yang tidak normal, yang mungkin diakibatkan oleh tulang hidung retak atau patah ketika kemalangan boleh menyebabkan seseorang mendapat penyakit resdung. Bagi sesetengah orang yang mempunyai struktur tulang hidung yang " senget " tidak lurus (deviated nasal septum), risiko untuk mendapat resdung adalah tinggi.
  • Kerosakan atau sakit gigi di bahagian gusi atas boleh menyebabkan resdung. Kuman atau bakteria yang berasal dari kerosakan atau sakit gigi boleh merebak dengan mudah ke rongga sinus dan menyebabkan resdung. Hal demikian kerana kedudukan gigi gusi atas amat berdekatan dengan rongga sinus. Rongga sinus yang terdapat di dalam tulang pipi (dikenali sebagai maxillary sinus) merupakan rongga yang paling kerap mendapat sinutisis akibat kerosakan gigi.
  • Di samping itu kajian menunjukkan tabiat menyelam dan menyelam di air sungai atau kolam yang kotor serta laut yang tercemar turut menyumbang dan mengakibatkan penyakit ini.
  • Lebih parah lagi, resdung ni boleh merebak ke bahagian mata. Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh menjangkiti otak.Tetapi, resdung ni tak berjangkit kat orang lain atau diwarisi oleh keturunannya. 


Petua Mencegah Resdung


1. Elakkan daripada memelihara binatang berbulu kat dalam rumah seperti kucing dan arnab.



2. Jangan menggunakan sarung bantal, cadar dan selimut yang diperbuat daripada bulu binatang.


3.Ringankan tangan anda untuk membersihkan karpet/permaidani. Kalau perlu, gunakan penyedut hampagas (vacuum cleaner) yang berkualiti tinggi.

4. Kalau anda nak mengemas rumah, pakailah penutup hidung.

5. Minum air suam/mineral dengan kadar yang banyak. Bagus juga kalau anda amalkan minum sup panas.

6. Selalulah mencuci dan menjaga kebersihan muka anda.

7. Kalau anda ada alahan terhadap jenis makanan tertentu (contohnya makanan laut), janganlah makan makanan tu. 

Kredit to: Klik sini

Jika anda telah mencuba pelbagai jenis teknik perubatan untuk mengubati penyakit resdung anda namun menemui jalan buntu, apa salahnya mencuba memakan vitamin semulajadi pada kali ini.

Saya mencadangkan untuk mengamalkan 3 jenis vitamin untuk mengurangkan gejala resdung iaitu B-Complex, Vitamin C dan Alfalfa.





Jika anda ingin mencuba Set G: Asthma, Allergy, Eczema dan Resdung kami, sila hubungi saya untuk info lanjut.

________________________________________

 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


Sukar hamil: Kenali punca KETIDAKSUBURAN

Sejak menjadi Independent Distributor Shaklee dan berkongsi tentang testimonial pengguna produk Shaklee yang berjaya hamil setelah mengambil supplement ni, ramai rakan-rakan facebook pm dan mengadu serta meminta nasihat tentang set kesuburan Shaklee yang dicadangkan. Ada yang mempunyai masalah kesuburan, malahan ada juga yang memang tiada masalah namun sukar untuk hamil. Oleh itu saya ingin berkongsi tentang masalah ketidaksuburan yang menjadi igauan ngeri rakan2 yang telah berumahtangga namun belum ada rezeki untuk menimang cahayamata.

Sebelum kita berkenalan dengan set tersebut ada baiknya kita ketahui apakah punca2 ketidaksuburan. Secara fitrahnya untuk pregnant, kaum hawa perlu mengeluarkan telur iaitu ovum. Kemudian, ovum akan bergerak melalui tiub fallopio untuk menuju ke rahim. Sementara itu, sperma suami perlu bergabung dgn ovum isteri dalam perjalanan tersebut, disenyewakan dan menempek di rahim isteri. Namun, jika berlaku masalah di dalam proses tersebut, ia dinamakan punca ketidaksuburan.

Punca ketidaksuburan WANITA
Saluran tiub fallopio tersumbat – disebabkan jangkitan kuman yg menyebabkan tuib fallofio tersumbat atau kandungan luar rahim dan juga disebabkan endometriosis.

Endometriosis – terjadi apabila tisu dari selaput rahim (endometrium) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Terdapat tisu endoetrium yang melalui tuib fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid yang menyebabkan radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesame sendiri dan menyebabkan kesakitan haid.

Gangguan telur – hormon tidak seimbang menyebabkan gangguan dalam proses ovulasi hingga menyebabkan telur tidak matang. Keseimbang hormone boleh berlaku disebabkan berat badan yang berlebihan atau kurang berat badan, mengalami perubahan berat badan mendadak dalam masa yang singkat dan juga boleh disebabkan oleh kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik.

Masalah rahim – ketumbuhan pada rahim (fibroid) iaitu terdapat ketumbuhan di dalam rahim yang terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia bole membesar dan menyebabkan kesakitan semasa period.

Punca ketidaksuburan LELAKI
Sperma tidak matang – masalah ini berlaku apabila lelaki tidak dapat menghasilkan sperma normal yang mencukupi dan dapat bergerak bebas. Kegagalan ini mungkin disebabkan jangkitan kuman semasa kanak-kanak. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin juga menyebabkan masalah ini. Penyebab lain adalah seperti gangguan hormon, masalah keturunan dan faktor persekitaran. Selesema juga boleh membawa kesan kepada kekurangan kualiti sperma.

Gangguan pengangkutan sperma – kekurangan sperma yang dapat memasuki tubuh wanita kerana salur duktus yang membawa air mani tersumbat.

Berdasarkan punca-punca di atas, beberapa langkah boleh diambil untuk hamil iaitu:-

Mengambil Multivitamin – semua wanita yang merancang untuk hamil adalah SANGAT disarankan untuk mengambil asid folik untuk mengurangkan risiko kecacatan janin. Si suami pula dinasihatkan untuk mengambil supplement zink dan sclenium yang dapat membantu pengeluaran sperma.

Dapatkan berat badan ideal – Sekiranya terlalu gemuk atau kurus ia akan mempengaruhi tahap kesuburan. Oleh itu sila kawal berat badan.

Ketahui waktu subur – Hari subur Cuma berlaku 4 – 5 hari dalam sebulan. Dengan mengetahui tahap subur, peluang untuk hamil adakah tinggi. Salah satu cara untuk mengetahui hari subur adalah dengan mencatatkan suhu badan asas anda dan perhatikan tanda-tanda ovulasi seperti lender serviks yang lebih licin dan senak perut di tengah bulan.

Tingkatkan kesuburan lelaki – pastikan kesihatan reproduksi suami pada tahap yang optimum dengan mengamalkan hidup sihat.

Kurangkan tekanan – terlalu tertekan akan mengganggu kesuburan.
Jauhi dadah, rokok dan minuman keras – akan member kesan kepada kesuburan serta meningkatkan risiko keguguran dan komplikasi kehamilan.

Rujukan: Majalah Pa & Ma (Jan 2013)



Setelah mengetahui punca ketidaksuburan dan langkah untuk hamil, kita marilah kita berkenalan dengan supplement Shaklee… suka sy ingatkan supplement ini bukan jaminan untuk hamil, namun sebagai usaha untuk menstabilkan hormon, membaiki sel-sel badan agar berfungsi sepenuhnya dalam usaha untuk mendapatkan zuriat.

Set Kesuburan Shaklee mengandungi vitamin/supplement seperti di bawah:
Untuk Suami dan Isteri
B-Complex
Vitalea
Vitamin C


Untuk Isteri
GLA


Untuk Suami
Zinc


Penerangan setiap supplement:-

B-Complex
Untuk sistem reproduktif yang sihat, penting dalam pembentukan janin, melawan tekanan, mengandungi asid folik, meredakan senggugut.

Vitalea
 Pelengkap nutrisi, tingkatkan metobolisma, redakan senggugut, elak anemia.

Vitamin C
Mengekalkan kolestrol sihat, meningkatkan sistem imun, memerangi kanser, meningkatkan motiliti sperma, elak sperma membentuk gumpalan

GLA 
Penghasilan estrogen, menyeimbangkan hormon.

Zink
Meningkatkan penghasilan testosterone, meninggikan kiraan sperma, untuk pertumbuhan

+++++++++

Ingin tahu dengan lebih lanjut? Sila hubungi sy :)

________________________________________


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


MUDAH HAMIL DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE

Anda ingin hamil? Rasa-rasa dah subur tapi tak lekat-lekat? Teruskan pembacaan untuk ketahui punca ketidaksuburan di kalangan wanita dan lelaki. Insyaallah selepas mengetahui penyebab ketidaksuburan mommy boleh la mencuba set ini dalam usaha lebih mudah untuk hamil sekaligus mengatasi masalah kesuburan.



Punca ketidaksuburan WANITA

✔ Saluran tiub fallopio tersumbat 
✔ Endometriosis
✔ Gangguan telur
✔ Masalah rahim

Punca ketidaksuburan LELAKI

✔ Sperma tidak matang
✔ Sperma tidak berkualiti (cacat dan sebagainya)
✔ Kuantiti sperma kurang
✔ Gangguan pengangkutan sperma 

Berdasarkan punca-punca di atas, beberapa langkah boleh diambil untuk hamil iaitu:-

✔ Mengambil Multivitamin 
✔ Dapatkan berat badan ideal 
✔ Ketahui waktu subur 
✔ Tingkatkan kesuburan lelaki 
✔ Kurangkan tekanan 

+++++++++++++++++++++++++++




SET MUDAH HAMIL ini mengandungi nutrisi yang lengkap untuk persediaan hamil buat suami dan isteri. Ketahui kepentingan setiap vitamin seperti di bawah:-

[B-Complex] Untuk sistem reproduktif yang sihat, penting dalam pembentukan janin, melawan tekanan, mengandungi asid folik, meredakan senggugut.

[Vitalea] Pelengkap nutrisi, tingkatkan metobolisma, redakan senggugut, elak anemia.

[Vitamin C] Mengekalkan kolestrol sihat, meningkatkan sistem imun, memerangi kanser, meningkatkan motiliti sperma, elak sperma membentuk gumpalan.

[GLA] Penghasilan estrogen serta menyeimbangkan hormon.

[Zink] Meningkatkan penghasilan testosterone, meninggikan kiraan sperma, untuk pertumbuhan

++++++++++++++++++++++++++++++


Untuk membaca artikel penuh sila klik KENALI PUNCA KETIDAKSUBURAN


 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:



Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni



MASALAH KESUBURAN WANITA: DILEMA PCOS

Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) adalah penyebab biasa di dalam masalah kesuburan wanita dan semakin meningkat sejak akhir-akhir ini. PCOS adalah satu situasi di mana ovari menjadi bengkak akibat benih terperangkap di dalam ovari dan tidak boleh menetas pada hari subur. Apabila ini berlaku, lama kelamaan, wanita berkenaan akan mengalami masalah haid dan akhirnya menjadi punca kepada masalah kesuburan.

Antara simptom PCOS
✔ Period yang tidak teratur yang mana selalunya datang setelah 2 bulan atau kitaran yang lebih lama.
✔ Sukar untuk hamil
✔ Jerawat
✔ Peningkatan bulu pada wajah dan badan
✔ Kegemukan
✔ Hasil ultrasound di bahagian pelviks menunjukkan pembesaran cyst ovari

Antara punca PCOS
✔ Punca penyakit adalah tidak diketahui namun ia mungkin terjadi secara semulajadi yang mana terdapat kelainan atau gangguan pada enzim yang mengawal penghasilkan hormon.
Faktor pemakanan (Tabiat pemakanan tinggi karbohidrat, gula, perisa dan pengawet)
Stress atau tekanan kerja

Cara mengatasi
Kajian mendapati salah satu cara berkesan untuk mengatasi masalah PCOS adalah dengan mengurangkan berat badan, dan terdapat juga cara lain untuk meningkatkan kesuburan disebabkan PCOS. 

Risau bukan jika anda merupakan pesakit PCOS? Jangan risau, banyak supplement di luar sana yang boleh membantu anda dalam menstabilkan hormon, antara satunya adalah GLA Shaklee...


APA YANG ISTIMEWANYA GLA SHAKLEE NI?

Antara satu cara untuk menstabilkan semula hormon adalah dengan mengamalkan pengambilan GLA Shaklee. Saya yakin anda biasa dengan tentang EPO (Evening Primrose Oil) kan? Untuk pengetahuan anda, EPO begitu digemari oleh kaum wanita adalah disebabkan oleh kandungan GLA di dalamnya, dan anda nak tahu lagi bahawa GLA Shaklee yang diperbuat daripada Borage Oil mempunyai 4x ganda kepekatan GLA berbanding apa yang ada di dalam EPO. Hebat bukan? Thats why pada masa ini, ramai wanita di luar sana yang bertukar ke GLA Shaklee lebih-lebih lagi kerana ianya semujaladi, 100% dijamin selamat digunakan dan yang paling best sebab ianya BERKESAN! Bagaimana kami tahu ianya berkesan? Sebab rata-rata pelanggan yang menggunakan GLA ni dapat mengatasi masalah haid tidak teratur, kurang masalah PMS, cyst mengecut dan yang paling best sehingga ada yang mengandung setelah mengambil Set Kesuburan shaklee... bestkan?


Apa pula kelebihan lain GLA ni?

Antara Kelebihan dan khasiat GLA Complex adalah...

★ Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid

★ Membantu meningkatkan kesuburan

★ Melegakan PMS (sindrom pra-haid)

★ Membantu dalam menangani menopus
★ Menguatkan kuku dan rambut
★ Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
★ Membantu menangai ekzema
★ Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
★ Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
★ Menguatkan imuniti tubuh
★ Memperlahankan proses penuaan
★ Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
★ Mengawal kencing manis dan darah tinggi
★ Mengawal kolesterol
★ Untuk fungsi saraf

So,  jika anda tidak mempunyai masalah yang disebutkan di atas, namun belum dikurniakan cahaya mata, cubalah SET KESUBURAN kami dengan harga menarik dari kami.



___________________________________________

 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:



Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni



Get Clean Water Pitcher Shaklee : Mudah Di Bawa Ke Mana Saja

Penapis air mudah alih dan boleh di bawa ke mana-mana. Eh ada ke penapis air macam tu..yang ada kat rumah tu pun penapis yang dh disambung dengan paip air kat sinki ja...

Ramai yang tidak tahu berkenaan penapis air keluaran Shaklee..semestinya best dan boleh di bawa ke mana-mana saja. Nak travel, duduk di hotel, nak berkelah..semua tempat boleh bawa..Sentiasa dapat air bersih di mana saja kita pergi..Hebatkan?

Ini dia...GET CLEAN WATER PITCHER..haaa.biar betul..water pitcher???..Ye, memang sah water pitcher.


Mudahkan.. berbentuk water pitcher untuk senang di bawa ke mana saja.

Bagi anak-anak yang duduk di asrama ke, universiti ke, boleh la beli satu untuk keperluan mereka di sana nanti..kesihatan terjamin, boleh elak risiko rosak buah pinggang, kena cirit-birit ..al-maklumlah, keadaan air sekarang ni bukannya bersih macam zaman dulu lagi..

Ok kita tengok apa itu water pitcher..jom imbas.

Get Clean Water Pitcher Shaklee menggunakan blok karbon untuk bersihkan air. Ia dapat kurangkan bahan-bahan cemar yang sukar untuk disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99% dan mampu menuras 303 liter air (80 gelen) bagi setiap turasan.

Keistimewaan Get Clean Water Pitcher Shaklee

a) SELAMAT digunakan untuk menyingkirkan kandungan plumbum dan bendasing. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association - WQA) bahawa ia dapat mengurangkan plumbum dan bendasing lain.

b) PILIHAN BIJAK dengan penjimatan kos di mana rakyat Malaysia tak perlu lagi bazirkan wang untuk membeli minuman air botol. Dengan hanya beberapa sen sahaja seliter, dah dapat jimatkan kos di mana Get Clean Water dapat berikan air yang bersih. 

c) HANDAL dengan membekalkan air bersih pada setiap masa. Get Clean Water Pitcher Shaklee menghasilkan 303 liter air dan menyingkirkan bahan cemar yang wujud dalam air.

d) MESRA ALAM di mana setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar. 

Memang best Water Pitcher ni sebab ia boleh di bawa ke mana-mana sahaja dan ringan. Dengan Get Clean Water Pitcher Shaklee ni, anda boleh dapatkan bekalan air terawat, bersih dan sedap dengan mudahnya. credit

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.





PROMOSI FEBRUARI 2014 : VITALEA MULTIVITAMIN WITH IRON FORMULA

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Seawal pagi 1 FEB 2014 dh dpt msg ni.. "RM0.00 Shaklee : Feb' 14 Buy 6 Free 1 Promotion -Vita-Lea Iron Formula. Place your order now!"

Wah Vitalea Shaklee!!! Loncat sat!!! Sebab apa nak loncat?? Tentulah sebab anda di luar sana tu nak cari MULTIVITAMIN untuk KESIHATAN memang elok sangat la mencuba VITALEA SHAKLEE...

Yang mana belum kenal dengan multivitamin terulung dunia ni mari tengok sini rupa paras VITALEA SHAKLEE ni...

                               

                                               

                                               
                                                
     
Hijau warnanya... POWERFUL tau MULTIVITAMIN ni... Isi kandungannya terdiri daripada...

                

ZOOM skt isi kandungannya... Jom baca sini...

                
     
Wah banyaknya khasiat VITALEA SHAKLEE ni... Jadi toksah nak tunggu tunggu lagi... Beli cepat sebelum terlambat... PROMO BULAN FEBRUARI 2014 ni HARGA JATUH JUNAM ...jimat sehingga RM12 sebotol...WAHHH!!..sgt jimat.. JIMAT boleh beli nasi lunch la... 

VITALEA SHAKLEE sesuai UNTUK LELAKI & WANITA DEWASA...
Terutama pada ibu menyusu, hamil, pantang... Yang selalu rasa letih & tak bermaya je...

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma dan keterangan lanjut :
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Alor Setar, Jitra  & Pokok Sena dan melalui pos untuk Seluruh Malaysia.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...