Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

Supplement Shaklee Untuk Thyroid - Hypothyroid atau Hyperthyroid

Sekiranya anda mempunyai masalah thyroid, anda tidak perlu risau.. masih ada supplement Shaklee yang bersesuaian untuk anda. Jika anda ingin kekal sihat dan bertenaga, supplement Shaklee ini, dapat membantu memberikan tenaga untuk anda jalankan tugasan seharian. Supplement Shaklee sesuai untuk masalah Hypothyroid ataupun Hyperthyroid. Ianya selamat, semulajadi, dan Halal.





Bagaimana supplement tersebut baik untuk anda?

SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS
✈ mengurangkan stress
✈ menguatkan sistem imunisasi

VITA-E COMPLEX
✈ merupakan supplement anti-oksidan yang kuat
✈ membantu melambatkan pertumbuhan tumor
✈ membantu mengukuhkan sistem imunisasi

OSTEMATRIX
✈ membantu mengurangkan stress
✈ menggalakkan tidur yang lebih selesa dan lena
✈ mengurangkan kebas-kebas
✈ mengurangkan masalah sembelit

ESP
(hanya untuk HYPERTHYROID)
✈ membantu membekalkan tenaga
✈ meningkatkan sistem imunisasi

VITA-LEA
(hanya untuk HYPOTHYROID)
✈ membantu memberikan tenaga
✈ menjaga kesihatan thyroid

 -----------------------------------------------------------------------
untuk ketahui symptom thyroid, click SINI
-----------------------------------------------------------------------

Berminat?
Hubungi saya untuk mendapatkan supplement Shaklee bersama FREE CONSULTATION!



 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR

Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


Symptom Masalah Thyroid

Kelenjar thyroid adalah organ yang berbentuk rama-rama dan ianya terletak di sebelah anterior leher. Namun begitu, masalah kelenjar thyroid boleh menyebabkan masalah kesihatan pada kita, terutamanya kepada wanita. 


Masalah Kelenjar Thyroid terdiri daripada 2 jenis:
➊ HYPOTHYROIDISM
➋ HYPERTHYROIDISM

Apakah symptom untuk kedua-dua masalah thyroid tersebut?


Bagaimana untuk merawat HYPERTHYROIDISM ?

✔ mengamalkan ubat anti-thyroid untuk mengurangkan jumlah hormone yang dihasilkan oleh thyroid
✔ mendapatkan iodine radioactive yang memusnahkan kelenjar tiroid sepanjang 6 - 18 minggu
✔ apabila sudah dibuang, perlu mengambil pil hormon thyroid

Bagaimana untuk merawat HYPOTHYROIDISM?
✔ mengamalkan pil thyroid
✔ rawatan jangkat panjang boleh memberikan lebih banyak tenaga, mengurangkan paras kolesterol, dan kehilangan berat badan secara berperingkat

------------------------------------------------------------------------
Semoga tips kami kali ini memberikan info berguna untuk anda!


 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:
 
Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR

Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


Pantang Larang dan Tips Semasa Pengambilan Supplement Shaklee

Haaa.. jangan tak tahu ya.. nak amalkan supplement Shaklee ni pun, ada pantang larang dia.. ada beberapa perkara yang anda tak boleh buat semasa anda mengamalkan supplement Shaklee. tapi jangan risau, bukan lah pantang larang macam orang pakai susuk, tak boleh melintas sungai.. hehe.. pantang larang yang simple tetapi penting untuk anda amalkan.. tujuannya untuk memastikan supplement yang anda ambil memberi kesan kepada anda dan memberikan feedback positif kepada kesihatan anda. Kami juga ingin berkongsi beberapa tips menarik semasa pengambilan supplement Shaklee pilihan anda!



➊ Alfalfa Complex TIDAK BOLEH diambil bersama dengan VITAMIN E atau GLA COMPLEXkerana kandungan vitamin E akan mengganggu penyerapan alfalfa
➋ Vitalea mengandungi zat besi dan seeloknya TIDAK DIAMBIL dengan minuman bersusu atau OsteMatrix (mempunyai kandungan kalsium) kerana kedua-dua nutrisi ini cenderung untuk "bind" dan ini boleh menyebabkan penyerapan kedua-dua nutrisi ini terganggu
➌ ELAKKAN pengambilan minuman ber-caffeine semasa ingin mengambil supplement kerana caffeine mengurangkan efisiensi penyerapan supplement

➊ Pengambilan protein seperti ESP atau CINCH SHAKE digalakkan pada WAKTU PAGI semasa perut kosong kerana kadar metabolisme kita tinggi pada waktu pagi
➋ Kalsium ataupun OsteMatrix digalakkan untuk diambil sebelum tidur untuk membantu penyerapan kalsium ke dalam badan semasa tidur
➌ Vitalea DIGALAKKAN diambil bersama dengan VITAMIN C kerana zat besi di dalam vitalea memerlukan vitamin c supaya nutrisinya lebih mudah diserap
➍ Vitamin larut lemak iaitu A,D,E,K adalah DIGALAKKAN untuk diambil selepas pengambilan makanan berlemak / berminyak kerana ia memerlukan lemak untuk kadar penyerapan yang lebih tinggi
➎ Sekiranya demam atau selsema, VITAMIN C adalah digalakkan untuk DIPATAHKAN DUAsemasa pengambilan untuk menggalakkan penyerapan yang lebih baik ke sistem badan



 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:
 
Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


5 Kaedah Berkesan Untuk Mendidik Anak kecil Mula Solat


Mendidik anak kecil

Mendidik anak kecil mula solat | Little Muslim Girl by mawi–bule
Benarlah kata orang-orang tua kita, “Melentur buluh biarlah daripada rebungnya..”. Anak-anak, perlulah kita mendidik mereka sejak dari kecil lagi, bahkan sesetengah orang mula mendidik anak sejak dari dalam kandungan lagi.
Tanggungjawab ini memang sesuatu yang sangat besar bagi kita ibu bapa apabila mempunyai anak, terutamanya apabila berkaitan dengan soal ibadat seperti solat.

Bagaimana kita boleh mendidik anak kecil solat?

Hadis riwayat Ahmad, Abu Daud dan al-Hakim daripada Amir bin Syuaib, Rasulullah SAW bersabda:
Suruhlah anak-anakmu mengerjakan solat apabila mereka sudah berumur tujuh tahun dan pukullah mereka yang meninggalkannya apabila umur mereka sudah sampai 10 tahun dan pisahkan tempat tidur mereka
Memang menjadi cabaran buat kita untuk mendidik anak kecil solat pada waktu sekarang kerana banyak godaan lain yang lebih menarik perhatian mereka seperti Televisyen dan Ipad.
Tapi kita sebagai ibubapa tidak boleh berputus asa dalam memastikan anak kita untuk mula solat sejak dari kecil. Anak-anak kecil hati mereka masih lembut lagi dan masih senang untuk membentuk mereka menjadi muslim yang taat.
Namun kaedah mendidik anak kecil solat ini haruslah mempunyai perancangan dan dilaksanakan secara bertahap. Apakah kaedah tersebut?
1. Contoh dari Ibu Bapa
Ibu bapa adalah insan terdekat dengan anak sejak dilahirkan. Oleh itu ibu bapalah sebagai model terbaik kepada anak-anak untuk memulakan sesuatu perkara. Ibu bapa yang bersolat pasti mampu merangsang anak-anak rajin bersolat.  Sebaliknya ibu bapa yang liat atau tidak solat maka anak-anak berkemungkinan akan mengikuti jejak langkah yang sama.
Lakukanlah di tempat terbuka yang anak mereka dapat menyaksikan perbuatan kedua-dua ibu bapanya. Jika sejak kecil mereka melihat ibu bapa mereka sentiasa melakukan solat, Insya-Allah jiwa anak kecil ini akan mudah tertarik dan menuju ke arah melakukan ketaatan bersolat yang menjadi tiang agama.
Jika anak-anak bermain-main semasa kita solat, janganlah dimarahi mereka kerana Saidina Hassan dan Hussin juga pernah melakukan perkara yang sama kepada Rasulullah s.a.w sehingga memaksa Rasulullah untuk sujud lebih lama daripada biasa. Apabila ditanya oleh para sahabat, Rasulullah mengatakan bahawa baginda tidak mahu cucu baginda terjatuh andai terus bangun.
Namun, pastikan anak-anak kita suci dari najis sebelum kita solat supaya tidak terbatal solat kita terkena najis mereka. Nasihatilah mereka dari hari ke hari dengan penuh hikmah dan lemah lembut.
Jangan sesekali berkata kepada anak : “Pergi main jauh-jauh,  ayah nak solat.” Kata-kata demikian dibimbangi akan menjadikan anak-anak menganggap bahawa solat itu mengganggu hubungan mereka dengan ibu bapa mereka.
2. Solat secara berjemaah
Ikhtiarkan supaya dapat bersolat secara berjemaah bersama-sama sekurang-kurangnya satu waktu sehari. Boleh juga membawa anak-anak  ke surau atau masjid bermula dari mereka masih kecil supaya mereka terbiasa dengan suasana beribadah. Pupuk rasa cintakan pada masjid dan majlis-majlis ilmu disana.
Jika berjemaah dirumah, selepas solat, zikir dan doa, ambillah masa lima minit untuk berikan tazkirah pendek pada anak-anak tentang agamanya. Ingatkan mereka tentang kewajipan solat dan ancaman dosa. Nyatakan harapan anda supaya mereka menjaga solat,  secara lemah lembut dan berhikmah.
3. Belikan pakaian solat kepada anak kecil
Sediakan tudung kecil yang cantik untuk anak perempuan, kopiah atau songkok untuk anak lelaki. Pakaikan mereka dengannya dan katakan kepadanya “Wah! Cantiknya adik pakai tudung untuk solat.”
Mungkin mereka hanya memakainya tidak sampai satu minit, tapi tidak mengapa, senyum sahaja kepada mereka. Ulangi perbuatan ini sehinggalah mereka sendiri yang meminta tudung atau songkok apabila kita mengajak mereka untuk solat.
4. Menghargai dan memberi Pujian selepas mereka solat
Berikan pelukan dan ciuman yang paling hangat kepada mereka jika mereka mengikut kita solat bersama-sama. Tidak kisahlah walau berapa rakat sekali pun.
Kadang kala, mereka hanya mengangkat takbir kemudian melompat dan pergi bermain, walau sekecil mana perbuatan mereka mengikut kita solat, berikan kata penghargaan seperti : ”Solehnya anak ibu hari ni, adik ikut ibu solat!”
5. Paling Penting, ISTIQAMAH!
Inilah perkara yang paling penting dalam mendidik anak kecil supaya mula bersolat, iaitu ibu bapa itu sendiri perlu ISTIQAMAH. Kadang-kadang kita berasa penat untuk mengajak anak supaya bersiap dan solat bersama-sama, terutamanya anak kecil yang nakal dan sukar dikawal.
Jangan mudah mengalah! Diam sebentar, tarik nafas dan tekalkan hati untuk kembali mengajak anak bersolat. Anggap sahaja ini satu jihad untuk agama. InsyaaAllah, usaha kita tidak akan sia-sia.
Jika kita biarkan dia meninggalkan solat walaupun sekali, anak-anak akan merasakan tidak bersalah jika meninggalkan solat. Sentiasa bercerita tentang ganjaran syurga yang dikurniakan kepada orang-orang yang menjaga solat. Ceritakan juga kepada mereka tentang peranan syaitan yang akan mendatangkan rasa malas untuk solat. Jadi kita kena lawan!
Jika anak bertanya kepada ibu kenapa tidak solat semasa haid, beritahu perkara sebenar, jangan pula katakana kepadanya anda sakit perut. Nanti dia fikir, kalau sakit perut tak payah solat.. Haru dibuatnya!
Penutup:
Amalkan doa dari ayat 40 Surah Ibrahim yang bermaksud ;
“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikian jugalah zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.”

Mudah-mudahan anak-anak akan menjadi saham yang terbaik buat kita di akhirat kelak.


Nasihat bagi yang Ibu Bapa yang Suka Marah-Marah



bapa
Bagi mereka yang suka marah-marah pada anak sendiri kerana sayang dan untuk mendidik.
1. Kita adalah orang matang, anak kita masih tak matang, mengapa yang matang perlu marah pada yang tak matang?
2. Kita orang besar, mereka orang kecil, mengapakah orang yang besar perlu marah pada orang yang kecil?
3. Kita adalah orang yang berpengalaman, anak-anak tidak pernah lagi melihat dunia, mengapakah harus kita harapkan anak-anak kita faham dan selari dengan pandangan kita?
Pernahkah terfikir mengapa dua orang marah perlu berjerit antara satu sama lain walaupun duduk bersebelah?
Pernahkah terfikir mengapa dua orang yang saling menyayangi lebih suka membisik antara satu sama lain walaupun duduk berjauhan atau di telefon?
Apabila kita marah, dua hati adalah berjauhan, oleh itu, mereka memerlukan suara/nada yang kuat untuk berhubung. Masalahnya, makin dijerit, makin berjauhan.
Bagi mereka yang kita sayang, dua hati adalah dekat, jadi tidak perlu untuk menjerit-jerit, hanya perlu membisik sudah terasa dekat. Makin dibisik, makin terasa sayang.
Itulah keajaiban ciptaan Allah pada sistem badan manusia.
Maka, persoalannya, jika kita ingin mendidik anak-anak kita. Perlukah kita marah-marah padanya walaupun mereka berbuat silap?
Sekiranya menggunakan pendekatan marah-marah, tanya pula diri, adakah kita mahukan anak kita mendengar kata-kata dengan hati mereka berjauhan dengan kita?
Atau kita mendidik dengan berbisik, supaya mereka faham dengar dan hati mereka kekal dekat dengan kita?
Apabila kita sudah mula marah-marah pada anak, tanyalah diri sendiri adakah hati kita dan anak kita sudah berjauhan?
Hubungan ibubapa dengan anak-anak yang terbaik ialah anak-anak menganggap ibubapa sebagai sahabat karib dengan penuh penghormatan tanpa rasa segan silu untuk berbincang segala masalah dengan ibubapa.
Semoga bermanfaat! :)


PROMOSI MAC 2014 : ESP HARGA RUNTUH !!!

PROMOSI MAC 2014 : ESP 
(ENERGIZING SOY PROTEIN)
BUY 6 FREE 1
JANGAN RISAU ANDA JUGA BOLEH DAPATKAN 1,2,3,4 ATAU 5 CANISTER ESP DENGAN HARGA PROMOSI JUGA


kebaikan esp soy protein isolate powder
1. dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang bersifat keasidan.
2. membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam 
3. memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan
4. membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit.
5. meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan, 
6. memberi ton warna kulit yang sekata
7. membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu
8. protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
9. diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
10. rendah lemak, tanpa kolestrol
11. diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protein yang tinggi
12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
13. diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
14. protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan
15. membantu mengurangkan risiko kanser, 
16. bertindak sebagai antioksidan, 
17. menguatkan sistem imun tubuh, 
18. mempertingkatkan tahap kolestol baik, 
19. memelihara kesihatan jantung 
20. membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
21. membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
22. pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
23. baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones. 
24. membantu merendahkan paras kolestrol 
25. mencegah osteoporosis 
26. membantu pembentukan sel-sel baru.
27. membantu menyembuhkan gastrik. 
28. memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.
29. mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.
30. memudarkan parut
31. membantu pembinaan tubuh kanak-kanak
32. kecantikan kulit dan rambut


set combo budget esp 


LAIN2 SET BUDGET YG MELIBATKAN ESP IALAH : 
# set milkbooster - esp + alfalfa complex
# set hamil - esp + vitalea
# set gastrik - esp + peppermint ginger plus
# set kesuburan - esp + gla complex
# set kecantikan - esp + vita-c
# set parut - esp + vita-e
# set jerawat - esp + gla complex
# set langsing - esp + alfalfa complex
# set bersalin - esp + zinc complex
# set tambah berat badan - esp + meal shakes
# set kuatkan tulang, rambut dan kuku - esp + ostematrix
# set sembelit - esp + alfalfa complex
# set alergi - esp + vita-c
# set asthma - esp + omegaguard
# set ulser mulut - esp + vita-c
# set anemia (kurang darah) - esp + b-complex
# set darah tinggi - esp + garlic
# set jantung - esp + omegaguard
# set strok - esp + omegaguard/vita-c
# set darah rendah - esp + vitalea
# set kolesterol tinggi - esp + omegaguard/garlic
# set edema/retensi air/gemuk air - esp + alfalfa complex
# set depresi/kemurungan - esp + b-complex
# set alzheimer/mudah lupa - esp + omegaguard
# set kebas/kejang kaki - esp + ostematrix
# set insomnia/masalah tidur - esp + ostematrix
# set letih/lesu - esp + b-complex
# set parkinson - esp + vitalea
# set bintik penuaan/jeragat - esp + vita-e
# set bau badan - esp + herblax/alfalfa
# set kulit/badan terbakar - esp + vita-e
# se infeksi kulat pada kulit - esp + vita-c
# set ekzema - esp + alfalfa complex
# set kelumumur - esp + zinc complex
# set rambut gugur - esp + zinc complex
# set osteoporosis/rapuh tulang/tulang patah - esp + ostematrix
# set menapaus - esp + gla complex
# set senggugut/pms - esp + gla complex


Ingin dapatkan ESP dengan harga super duper murah??

 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:
Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...