Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

PROMOSI JUN 2014 : VITAMIN E SHAKLEE

Bulan Jun 2014 adalah bulan terbaik untuk mempromosikan kecantikan, Anti-penuaan, kesuburan dan kesihatan jantung untuk semua orang. Nak tau kenapa?? sebab Shaklee menawarkan Promosi Beli 6 Percuma 1 untuk produk kesihatan Vitamin E Complex. Dengan setiap 6 botol Vitamin E, pembeli layak menerima 1 botol secara percuma. Bukan itu sahaja, malah keahlian shaklee bernilai RM 65 juga percuma. Dan yang paling best lagi, pada 15hb bulan berikutnya pembeli layak mendapat pulangan dalam bentuk tunai sebanyak rm35++. Best kan??

Ok mari kita kenal dulu apa itu Vitamin E dan khasiatnya.....


Vitamin E

Anda biasa dengar tentang Vitamin E. Vitamin nie mesti la famous terutamanya untuk kaum wanita yang mahukan kulit gebu, anjal, mulus, berseri-seri dan lain2 lagi. Meh sama2 kita lihat apa yang menarik tentang Vitamin E ini.

Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Vitamin ini juga boleh didapati melalui makanan harian kita seperti :

1. Sayuran berdaun hijau
2. Kacang Soya
3. Semua Bijirin
4. Minyak sayuran
5. Beras perang
6. Jagung
7. Telur
8. Susu
9. Ubi kentang
10. Oat
11. Gandum
12. Rumpai Laut
13. Biji-bijian


Kebaikan Dan Manfaat Vitamin E Shaklee

1. Melambatkan penuaan
2. Menjaga kualiti sel kulit ibu yang mengalami banyak ketegangan dan perenggangan saat hamil 
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengelakkan metabolisme
7. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
8. Memperbaiki peredaran darah
9. Memelihara pembekuan darah
10. Mengurangkan parut
11. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
12. Meningkatkan pengeluaran air mani
13. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
14. Menguatkan dinding kapilari
15. Mengurangkan tekanan darah
16. Meningkatkan prestasi atlit
17. Kulit dan rambut menjadi sihat
18. Mencegah anemia
19. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
20. Memperlahankan  perkembangan penyakit Alzheimer
21. Menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
22. Membantu kesuburan
23. Merapatkan hubungan suami isteri


Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 

Setiap kapsul gel lembut memberikan:

• 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.

• Membantu dalam memelihara kesihatan baik.


 Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 



Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee anda 

 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni



DARAH TINGGI DAN SHAKLEE !!

TEKANAN DARAH TINGGI (HYPERTENSION)

Assalamualaikum semua pembaca & follower blog yg dikasihi!

Sejak akhir-akhir ni saya dapati semakin ramai golongan muda (sekitar lewat 20-an & awal 30-an) telah mempunyai masalah tekanan darah tinggi! Fuhhh... sesuatu yg SANGAT SAYA TAKUTI sebenarnya di usia seawal 30-an ni... Jom kita 'siasat' sket tentang tekanan darah tinggi ni..


Penyakit Darah Tinggi atau “Hypertension” merupakan satu daripada penyakit yang banyak dihadapi oleh bukan sahaja rakyat Malaysia tetapi juga oleh ramai manusia di seluruh dunia. Penyakit darah tinggi ini berlaku apabila tekanan di dalam saluran darah arteri sentiasa pada kadar yang tinggi daripada kadar biasa. Akibatnya, jantung pesakit itu terpaksa bekerja keras lebih daripada biasa dan jika keadaan ini berlarutan untuk jangka masa yang panjang, pesakit itu akan mengalami masalah-masalah kesihatan yang serius.


Terdapat dua jenis bacaan tekanan darah iaitu systolik dan diastolik. Kadar biasa untuk systolik (tekanan atas) adalah di antara 100 mmHg hingga 140 mmHg. Manakala, kadar biasa untuk diastolik (tekanan bawah) pula adalah di antara 60 mmHg hingga 90 mmHg. Jikalau kadar kedua-dua bacaan tersebut sentiasa di luar kadar biasa untuk tempoh masa yang panjang, walaupun selepas berehat, maka seseorang itu disahkan menghidapi masalah penyakit darah tinggi.

Penyakit darah tinggi terbahagi kepada dua iaitu darah tinggi primer dan darah tinggi sekunder. Penyakit darah tinggi primer merujuk kepada darah tinggi yang tidak mempunyai punca-punca yang jelas dan darah tinggi primer dihidapi oleh hampir 95% pesakit-pesakit darah tinggi di seluruh dunia. Manakala, penyakit darah tinggi sekunder pula selalunya disebabkan oleh penyakit-penyakit lain yang menjejaskan organ seperti buah pinggang, saluran darah atau jantung.

Mana-mana pesakit darah tinggi yang tidak mengawal penyakit ini dengan baik, pesakit tersebut mempunyai risiko yang tinggi untuk diserang angin ahmar (stroke), masalah saluran darah (aneurysm), serangan jantung (coronary heart attack) dan turut boleh menyebabkan penyakit buah pinggang yang kronik.

Statistik kes-kes penyakit darah tinggi di Malaysia
Menurut kajian oleh Persatuan Hipertensi Malaysia, didapati bahawa hampir 4.8 juta rakyat Malaysia menghidap penyakit darah tinggi dan sekurang-kurangnya 42% orang dewasa Malaysia yang berusia lebih dari 30 tahun menghidap penyakit darah tinggi. Apa yang lebih mengecewakan, tidak sampai 10% daripda jumlah pesakit darah tinggi di Malaysia yang dapat mengawal tekanan darah mereka untuk berada di dalam kadar yang dianggap sihat.

Punca-punca penyakit darah tinggi
Walaupun penyebab sebenar penyakit darah tinggi masih belum dapat dikenalpasti, terdapat beberapa factor yang telah dikaitkan dengan penyakit darah tinggi. Faktor-faktor ini didapati telah meninggikan risiko untuk mendapat penyakit darah tinggi. Di antara punca-punca utama yang dikenalpasti adalah faktor keturunan, usia yang meningkat tua, pemakanan yang tidak seimbang, kurang bersenam, berat badan yang berlebihan, pengambilan garam dan lemak atau minyak yang berlebihan di dalam diet, stres yang tinggi dan penyakit-penyakit lain seperti hipertiroid, Sindrom Cushing, masalah buah pinggang dan sebagainya.



Selain dari itu, sikap suka makan berlebihan walaupun sudah kekenyangan turut boleh menyumbang kepada masalah penyakit darah tinggi. Malah, di dalam Islam kita dilarang daripada makan dengan cara berlebih-lebihan.

Firman Allah swt di dalam surah Al-A'raaf ayat 31:
“Wahai anak-anak Adam! Pakailah pakaian kamu yang indah berhias pada tiap-tiap kali kamu ke tempat beribadat (atau mengerjakan solat) dan makanlah serta minumlah, dan jangan pula kamu melampau-lampau; sesungguhnya Allah tidak suka orang-orang yang melampaui batas.”

Tanda-tanda awal darah tinggi
Penyakit darah tinggi selalunya tidak mempunyai sebarang tanda-tanda awal. Malah, seseorang itu kebiasaannya didapati menghidapi penyakit darah tinggi selepas menjalani pemeriksaan kesihatan untuk sakit-sakit lain. Namun, terdapat pesakit darah tinggi yang mengadu mengalami pening-pening kepala, vertigo, telinga berdengung atau berdesing, selalu pitam dan sebagainya.

Pencegahan penyakit darah tinggi
Pengurusan penyakit darah tinggi oleh perubatan moden adalah lebih kepada kawalan kadar tekanan darah tersebut dengan menggunakan ubat-ubatan hospital yang sedia ada dan perubahan cara hidup. Namun bukan untuk diubati sepenuhnya. Namun, kami di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah yakin bahawa penyakit darah tinggi ini boleh diubati dengan keizinan Allah swt.

Selain daripada mengamalkan ayat-ayat Al-Quran yang tertentu, pesakit darah tinggi boleh melakukan beberapa langkah yang dapat merawat dan mencegah penyakit darah tinggi. Antara langkah-langkah tersebut adalah seperti dengan pengurangan berat badan, bersenam dengan kerap, mengawasi pengambilan garam dan kolesterol dalam diet, tidak merokok dan mengurangkan stres seharian.

Rawatan moden penyakit darah tinggi
Matlamat utama dalam rawatan penyakit darah tinggi adalah untuk mengawal kadar tekanan darah supaya tekanan darah tersebut senantiasa berada pada tahap normal atau biasa. Kebiasaannya, langkah pertama rawatan yang disyorkan oleh doktor adalah perubahan dalam cara hidup yang lebih aktif dan pengambilan makanan yang sihat dan seimbang. Malah penurunan berat badan dan berhenti merokok turut didapati sangat membantu untuk mengawal kadar tekanan darah tinggi buat ramai pesakit. Jikalau penyakit darah tinggi tidak dapat dikawal dengan langkah-langkah awal tersebut, pesakit turut diberi beberapa jenis ubat hospital yang berkesan untuk ramai pesakit dalam mengawal kadar tekanan darah.


Namun, pengambilan ubat yang mengandungi dadah secara berpanjangan akan mendatangkan kesan buruk ke dalam darah & sistem badan itu sendiri. Lantas, ia boleh menyebabkan pesakit mengalami kesan kesihatan yang teruk untuk jangka masa panjang.

Adakah Set Vitamin semulajadi Shaklee (tanpa dadah) yang boleh membantu pesakit darah tinggi?

Tentu ADA! Atas kesedaran tentang keburukan penggunaan dadah untuk jangka masa panjang, Shaklee menawarkan kaedah untuk mengurangkan kesan dan boleh mencegah seseorang daripada mempunyai masalah tekanan darah tinggi.

Set ini Mengandungi:

> Omega Guard - minyak ikan yang mengandungi asid lemak 3 yang dipercayai mampu mengurangkan tekanan darah, membantu melancarkan peredaran darah, mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata.

> Alfalfa Complex - untuk membuang toksin dalam badan serta merendahkan tekanan darah

> Lecithin - membakar lemak dalam badan serta membakar lemak di sekeliling pembuluh darah agar darah beredar dengan lebih lancar & seterusnya menurunkan kadar tekanannya.


Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee anda yang pastinya dibuat dari bahan semulajadi dan selamat.

 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni



Demam National Conference 2013/2014

Assalamualaikum semua pengunjung blog saya... 

Alhamdulillah National Conference 2013/2014 telah berlalu 2 hari yg lepas tp auranya masih saya terasa smp hari ini...mana taknya 1st time terima award sepanjang saya join biz shaklee ni... Syukur Alahmdulillah... x pernah sangka nk dpt jemputan dari shaklee untuk terima award sbb saya buat biz shaklee niat asalnya nk bantu lebih ramai orang sekeliling untuk sihat dan membantu lebih ramai yg ingin menambah pendapatan dengan shaklee... jom layan gambar yang sempat saya snap sepanjang majlis tu berlansung...

Inilah award yang saya terima di NC 2013/2014. 
*Business Growth 
New Rank Achievement 

With My Lovely Husband 
Bergambar ngn Poster Maktok Shaklee saya Master Farihah Abu Kasim

My Grand Nanny Master Iffah Anuar
My super duper Grand Nanny Master Cerry







Shaklee is the best!...rugi x join...klik sini untuk maklumat lanjut jika ingin mendaftar sebagai ahli...berminat menjadi sebahagian dari keluarga shaklee saya?  


 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...