Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

7 Sebab Vita-Lea For Children Shaklee Menjadi Rebutan Ibu Bapa Dan Anak-Anak DiMalaysia

Vita-Lea For Children dah lebih setahun tiada dalam pasaran. Kini muncul balik buat come back baik punye diawal tahun Januari 2015. Multivitamin kanak-kanak dengan improved formula dari Shaklee terbaik untuk diberikan pada anak-anak yang sedang membesar.




Kajian terbaru menunjukkan 25% sumber kalori kebanyakan anak-anak ialah dari makanan ringan. Kentang goreng merupakan sumber sayuran no 1 mereka. 

Kajian tersebut turut menyatakan kekurangan nutrisi yang berpunca dari pemakanan yang tidak sihat menjejaskan prestasi anak-anak disekolah, mempengaruhi sistem inum, tumbesaran tulang dan perkembangan fizikal mereka.

Dinegara kita sendiri, 9/10 kanak membesar dengan kekurangan nutrisi penting seperti vitamin A, D, kalsium dan zat besi. Mungkin dalam hati kita menafikan yang anak-anak kita termasuk dalam nisbah ini. Atau memang benar anak kita salah seorang dari 9 kanak-kanak yang kekurangan diet yang seimbang.

Terdapat 7 keistimewaan Vita-Lea For Children sehingga amat rugi jika ada anak-anak yang sedang membesar kite tak bekalkan dengan multivitamin ni. Tablet sebesar bola mata anak-anak ini juga mampu menutup lompang-lompang nutrient anak-anak kita. Berikut ialah kelebihan Vita-Lea For Children Shaklee

1. Mengandungi
  • 18 jenis vitamin dan mineral perlu.
  • 100% vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 vitamin B.
  • Kalsium, magnesium, zinc, copper dan pelbagai mineral lain. 
2. Formula yang diperbaharui berbanding yang lama.


3. Menggunakan pemanis semulajadi xylitol yang tidak akan menyebabkan kerosakan gigi.
4. Tidak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan.

5. Bebas gluten, datang dalam perisa anggur yang sangat sedap, anak-anak pasti sukakannya!

6. Multivitamin kanak-kanak terbaik dipasaran, jumlah nutrient lengkap dan memenuhi keperluan tumbesaran anak-anak, penyerapan mudah dan pantas.




7. Sangat sesuai diambil kanak-kanak berusia 4  hingga 12 tahun terutama yang tidak suke makan sayur.



Bayangkan kite bagi anak-anak kite makan semua ni dalam masa sehari ? Mesti sakit perut muntah 3 hari anak kita. Dah jadi masalah lain. Tapi semua ini dah dimudahkan, hanya 2 biji Vita-Lea For Children / sehari. 

Anak-anak kite sudah mendapat bekalan nutrient bagi melengkapkan keperluan nutrisi harian selain daripada makanan yang dimakan setiap hari.

Nak harga jimat? hubungi saya 

 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:
Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni






Sembuhkan Batuk dan Sakit Tekak Secara Semulajadi

Batuk dan sakit tekak merupakan satu fenomena yang pasti pernah berlaku kepada setiap manusia. Kebiasaannya ia bukanlah suatu penyakit yang serius dan akan sembuh selepas beberapa hari.
Apabila batuk, tekak anda berasa gatal dan sakit. Kahak berwarna kuning atau hijau pula terhasil. Mengapa kahak berwarna hijau? Enzim yang dihasilkan oleh badan untuk memusnahkan bakteria sebenarnya berwarna hijau.
Batuk terjadi akibat jangkitan kuman pada bahagian tekak. Ia menyebabkan tekak mengalami keradangan (bengkak) dan mengeluarkan kahak bagi memerangkap bakteria tersebut.
Batuk akan menolak kahak yang berbakteria itu keluar daripada tekak untuk dibuang. Sekiranya kahak tersebut ditelan, ia akan masuk ke saluran esofagus untuk di bawa ke perut kemudian bakteria itu akan dimusnahkan oleh asid hidroklorik di dalam perut.
Tekak yang membengkak akibat respon daripada jangkitan kuman itu akan menyebabkan struktur kotak suara terjejas dan akan menyebabkan suara menjadi garau dan kadangkala sukar mengeluarkan suara. Tekak akan menjadi sakit dan sukar menelan.
Sebenarnya, batuk dan sakit tekak boleh sembuh dengan sendirinya tanpa memakan sebarang ubatan kerana sistem pertahanan badan kita boleh melawan dan memusnahkan bakteria tersebut. Beberapa langkah harus diambil jika anda tidak mahu bergantung kepada ubat daripada klinik.
wk-18-drink-tap-water
Berikut adalah antara tips untuk mempercepatkan proses penyembuhan oleh sistem imun badan kita;

Rehat secukupnya

Tidur dapat membantu badan anda melawan jangkitan bakteria dengan lebih berkesan.

Minum banyak air

Air bertindak sebagai pelincir untuk mengurangkan rasa sakit pada tekak akibat bengkak. Tekak yang kering akibat kekurangan air akan menyebabkan tekak rasa gatal dan bertambah bengkak.

Jauhi Asap

Elakkan diri anda dari menghidu asap rokok, kilang, kereta atau apa sahaja bahan pencemaran yang boleh membuatkan jangkitan pada tekak anda bertambah teruk

Jangan banyak bercakap

Sekiranya suara anda terjejas akibat sakit tekak, kurangkan bercakap. Bercakap akan menyebabkan tekak anda cepat kering dan bertambah sakit.  Kurang bercakap juga boleh mengembalikan suara anda seperti sedia kala dengan lebih cepat.

Makanan Untuk Batuk dan Sakit Tekak

  • Makan makanan yang mudah ditelan semasa sakit tekak seperti bubur ayam, buah yang lembut (cth: pisang, betik), sayur lembut (sayur yang sudah dimasak), yoghurt dsb.
  • Elakkan memakan makanan yang keras dan rangup seperti keropok, buah epal (atau buah lain yang keras) atau kuih yang keras kerana tekak anda akan mudah terasa gatal dan menyebabkan anda batuk, seterusnya meningkatkan keradangan pada tekak.  Makanan bergoreng juga tidak disarankankerana ia juga keras. Masak sup atau rebus adalah lebih baik.
  • Makanan yang pedas, terlalu berempah/tinggi MSG, terlalu manis atau masam seperti jus buah oren, jeruk asam juga boleh melambatkan proses penyembuhan.
  • Elak memakan makanan yang terlalu sejuk atau terlalu panas kerana ia akan mengganggu tekak anda. Pastikan makanan anda sejuk sedikit sebelum memakannya.
  • Aiskrim atau air sejuk pula sebenarnya boleh melegakan tekak asalkan tidak terlalu sejuk beku atau tidak terlalu manis. Sup ayam atau minuman yang suam juga boleh melegakan dan mengurangkan keradangan pada tekak

Rawatan semulajadi

Air garam

Garam bertindak sebagai antiseptik dan membersihkan kahak. Campur ¼ sudu the garam dengan 237 ml air suam untuk orang dewasa kemudian kumur-kumur dan buang. Berkumur beberapa kali setiap hari dapat mengurangkan sakit tekak.

Madu

Menurut kajian, madu boleh melegakan sakit tekak dan membunuh kuman. Ia juga boleh mengurangkan radang/bengkak di dalam tekak. Campurkan 2 atau 3 sudu teh madu ke dalam air suam atau teh herba.
honey
Rawatan di atas adalah sesuai untuk orang dewasa. Anda perlu dapatkan nasihat doktor sebelum memberikannya kepada bayi dan kanak-kanak.

Bila anda patut berjumpa dengan doktor?

Anda harus berjumpa dengan doktor sekiranya batuk dan sakit tekak berpanjangan selama 3 ke 4 minggu kerana dikhuatiri anda menghidapi batuk TB (tuberculosis) atau kanser tekak.
Semoga cepat sembuh!



PHYTOCOL ST SUPPLEMEN UNTUK TURUNKAN PARAS KOLESTEROL JAHAT LDL

Suka makan nasi lemak ? mee goreng ? seafood ? Saya suka ! dan saya yakin hampir semua dari kita suka dan biasa dengan makanan ini. Dari pagi sampai kemalam ada saja hidangan pembuka selera, yang pedas, bergoreng, bersantan dan berminyak. Siapa yang tak kenal dengan Malaysia sebagai syurga makanan!
Kolesterol Dalam Makanan
Tapi sedar tak sedar, sebenarnya kita sedang mengundang pelbagai penyakit termasuklah penyakit jantung. Di negara kita sahaja, 1 daripada 3 kematian adalah disebabkan oleh masalah jantung. Salah satu sebab terjadinya penyakit jantung adalah disebabkan oleh paras kolesterol yang tinggi dalam badan. Kalau dulu, rata-rata yang menghidapi masalah ini adalah dari golongan tua dan warga emas. Tapi sekarang tidak lagi. Semua golongan pun berisiko.
Lagi satu jangan ingat hanya orang yang gemuk saja ada kolesterol, yang kurus pun ada tau. Sebab tu penyakit jantung digelar pembunuh dalam senyap, nampak macam slim, kurus, steady tapi sekali kena serangan sakit jantung baru tahu rupanya paras kolesterolnya tinggi. Masa tu dah susah nak rawat. Jadi anda yang kurus-kurus ni, cepat-cepat periksa tahap kolesterol anda ya dan pastikan berada dalam paras yang sihat. 
Baiklah, dalam artikel ini, saya akan huraikan beberapa perkara berkaitan kolesterol 

a. Faktor Yang Menjadi Punca Kolesterol Tinggi

b. Bagaimana Kolesterol yang Tinggi Boleh Menyebabkan Penyakit Jantung 

c. Simpton Penyakit Jantung

d. Bagaimana Phytocol ST boleh Menurunkan Kolesterol Secara Semula Jadi

Faktor Yang Menjadi Punca Kolesterol Tinggi

Kita sudah sedia maklum bahawa corak pemakanan kita menjadi penyumbang kepada paras kolesterol dalam darah. Selain makanan, faktor lain yang mendorong kepada keadaan ini adalah tabiat merokokberlebihan berat badantekanan dan organ hatiyang tidak sihat. Kalau kita ada ciri-ciri ini, AWAS ! kita perlu lebih berhati-hati. 

Bagaimana pula Kolesterol yang Tinggi Boleh Menyebabkan Penyakit Jantung.

Sebenarnya dalam badan kita ada 2 jenis kolesterol iaitu LDL (Low Density Lipoproteins)atau dikenali sebagai kolesterol jahat dan HDL (High Density Lipoproteins), kolesterol baik.Masing masing mempunyai fungsi tersendiri. HDL bertindak mengangkut kolesterol keluar dari salur darah untuk disingkirkan manakala LDL pula menyebabkan pembentukan plak yang menghalang dan memberhentikan pengaliran darah. Sekaligus mengakibatkan kerosakan arteri, penyakit jantung dan angin ahmar
Untuk sihat, seseorang itu haruslah mempunya paras HDL yang lebih tinggi dari LDL. 


Simpton Penyakit Jantung- Apakah Tanda-tandanya ?

Kajian menunjukkan orang yang ada penyakit jantung ni, akan menunjukkan beberapagejala. Antaranya seperti cepat letih, ketat di bahagian leher atau tengkuk , degupan pantas atau tidak sekata, kuat berpeluh, nafas pendek  dan rasa kuran selesa di bahagian dada. Ataupun bagi yang kronik sikit, akan diserang angin ahmar. Ada yang dah kena ?  
American Heart Association menyarankan untuk orang dewasakadar pengambilan kolesterol yang elok hanya kurang atau sama dengan 300mg sehari ! Tapi kalau dah makan nasi lemak, mee goreng dan tomyam seafood pula  pada malamnya, jumlah kolesterol yang masuk ke badan kita adalah 3 kali ganda dari saranan diatas ! Manalah orang-orang muda belia tak kena heart attack ! 
Tapi tak kanlah kita nak menolak semua makanan yang sudah menjadi sebahagian daripada hidup kita sehari-hari dan bertukar dengan hanya makan sayur dan buah sahaja setiap masa. Boleh ? Kalau anda mampu, memang hebatlah ! Tabik spring saya, tapi saya tahu ramai tak boleh. Susah ! Tapi sekarang anda tak perlu nak risau sangat dah, kita boleh menikmati makanan kegemaran kita tanpa risau akan kandungan kolesterolnya dengan syarat berjaga-berjagalah, jangan keterlaluan. 
Ok, Bagaimana ? 

Bagaimana Phytocol ST boleh Menurunkan Kolesterol Secara Semula Jadi ?

Baru-baru ini, Shaklee telah melancarkan satu produk baru yang diberi nama Phytocol-ST yang bertindak dalam dua cara untuk masalah kolesterol ini iaitu dengan :-
  • MENCEGAH penyerapan kolesterol baru
  • MENURUNKAN paras LDL (kolesterol jahat)
Phytocol ST Shaklee Menurunkan Kolesterol Semulajadi
 Bagaimana ia bertindak ?
Fitosterol yang dihasilkan daripada sterol tumbuhan ini mempunyai struktur yang hampir sama dengan kolesterol. Ia akan “berebut” dengan kolesterol untuk mendapat tempat ditapak serapan. Bila bahan ini mendapat tempatnya , kolesterol akan terhalang dari diserap kedalam pada usus kita. 

Cuba tengok gambar dibawah. Sebelum pengambilan fitosterol, kolesterol bebas untuk melekat di dinding usus, dan terus masuk ke dalam aliran darah kita. Tapi dengan adanya fitosterol daripada Phytocol-ST ini, kurang kolesterol yang diserap kedalam badan. Bila kurangnya paras kolesterol, bermakna kita pun kurang terdedah kepada penyakit yang berkaitan.

Dengan penurunan 10% kadar kolesterol ini, secara automatik kita berjaya mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 20% ! Banyak tu.  Bahkan badan-badan kesihatan antarabangsa seperti National Institutes of Health, British Heart Foundation, AMerican Heart Association dan lain-lain lagi turut mengesyorkan pegambilan fitosterol 2000mg sehari untuk mencegah kolesterol ini daripada menimbun dalam badan kita
Phytocol Shaklee Kurangkan Penyerapan Kolesterol Dalam Darah
Apakah Phytocol -ST ini ?
Ia dihasilkan daripada fitosterol tumbuh-tumbuhan yang membekalkan 2000mg fitosterol sehari. Fitosterol ini telah terbukti secara klinikal dalam lebih 80 kajian dapat menurunkan LDL kolesterol 10-15% dengan pengambilan yang konsisten. Ia juga membekalkan 100% keperluan harian dalam fitosterol seperti yang disyorkan oleh National Institutes of Health. 

Mari kita tengok gambar dibawah yang menunjukkan perbandingan di antara pengambilan  Oat Beta Glucan dengan Fitosterol terhadap kesan penurunan kolesterol. Fitosterol bertindak jauh lebih berkesan dengan menurunkan 10-15% paras kolesterol berbanding hanya 5.5% Oat Beta Glucan. Fitosterol juga membantu mengurangkan risiko 20% penyakit jantung berbanding hanya bergantung pada Oat sahaja. 
Perbezaan dan Perbandingan Fitosterol dan Oat
Betapa jauhnya beza kesan kedua bahan ini. Itupun kalau kita dapat amalkan pengambilan oat setiap hari. Untuk diri saya sendiri memang tak berapa jalan sangat oat ni. Suami pun sama. Sesekali tu boleh la, tapi bukan tiap-tiap hari. Jadi cara yang lebih mudah untuk jaga jantung dan hindarkan kolesterol ni, ambil phytocol-st waktu pagi. Cukup mudahkan !
Tak best juga cerita tapi tak ada bukti. Nanti macam syok sendiri je. Untuk melihat sejauh mana keberkesan produk ini, ada seorang pengguna yang dah uji awal-awal lagi terhadap dirinya sendiri. Beliau yang saya maksudkan ialah Encik Ethan Wang. Jemput baca testimoni dari tuan empunya badan sendiri. 


Ha dah baca kan. Apa pendapat anda ? Mahukan lebih info tentang PHYTOCOL-ST ini ? Atau nak tahu macam mana ia boleh membantu mengurangkan kolestrol anda, jangan lupa hubungi saya seperti dibawah. 
Sebotol mengandungi 120 biji tablet. 
Semestinya tiada pengawet, perasa dan pewarna tiruan. Hanya yang ASLI sahaja. Dan tentulah disahkan status HALAL nya !
Mahukan harga lebih jimat ? Daftar saja sebagai ahli, sekali untuk seumur hidup dan anda dapat jimat 15-20% untuk setiap vitamin. Juga berpeluang untuk jana pendapatan sampingan 4-6 angka sebulan !!
Selamat menjaga jantung kita :-)


 

Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:
Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
Email: syiaqira@yahoo.com
OR
Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


PROMOSI FEBRUARI 2015

Wow..Promosi shaklee Februari 2015 ni dimulakan dengan promosi yang berganda-ganda hebatnya dari Shaklee.bukan setakat 1, tapi 4 promosi dari shaklee bulan ini:  

Vita-Lea Iron Formula : Ini adalah Multivitamin lengkap dengan Zat Besi untuk memenuhi keperluan harian serta mencegah anemia bagi ibu-ibu hamil.
  • Beli 6 botol PERCUMA 1 botol
  • Beli 2 botol DISKAUN 5% 
Ostematrix : Supplement Kalsium + Magnesium + Vitamin D dan juga mineral lain yang penting untuk kesihatan tulang, gigi, mencegah sembelit, melegakan sengal anggota badan, melegakan sakit pinggang, membantu kita menikmati tidur yang lebih lena. Ia juga sesuai diambil oleh ibu hamil dan anda yang tidak gemar minum susu.
    • Beli 6 botol PERCUMA 1 botol
    • Beli 2 botol DISKAUN 5%
    Vita-Lea For Children (Chewable) : Multivitamin lengkap yang boleh dikunyah. Perisa anggur yang sedap.Sesuai diber
    • Beli 3 botol  PERCUMA 1 botol
    Joint Health Tablet : Supplement untuk kesihatan sendi. Sesuai untuk yang ada masalah sakit lutut, sakit kaki, tak boleh beikan kepada anak anda. Juga mengandungi xytol untuk mencegah kaviti pada gigi anak.rdiri lama. 
    • Beli 3 botol  PERCUMA 1 botol
      *kalau tak nak, beli 6 / 3 pun tak pe, saya ada harga special untuk anda…PM saya :)


       

      Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:
      Maya | ID: 918781 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 019-5596963
      Email: syiaqira@yahoo.com
      OR
      Add sy sebagai Friend di FB Sumaiya Abdul Ghoni


      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...