Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

Kenapa Kita Selalu Cepat Rasa Letih Walaupun Cukup Tidur?



Tidur yang tidak mencukupi bukan lagi menjadi penyebab utama anda selalu letih.
Kadangkala, perkara kecil yang anda lakukan atau yang tidak anda lakukan boleh menyebabkan anda berasa letih dari segi mental dan fizikal yang mungkin akan mengganggu aktiviti harian anda.
Ketahui penyebab yang membuatkan anda berasa letih, supaya anda lebih peka dengan kehidupan harian yang lebih baik.
Tidak mengambil sarapan pagi
not-eating-breakfast
Makanan yang anda ambil sebelum tidur akan digunakan untuk mengepam darah dan oksigen. Jadi apabila bangun dari tidur, anda perlu isi semula tenaga anda dengan sarapan pagi. Jika anda meninggalkan rutin tersebut, anda akan rasa lemah.
Do-I-have-an-eating-disorderBergantung dengan makanan ringan
Kajian mendapati makanan yang tinggi kandungan gula dan pengambilan gula yang berterusan akan membuatkan tubuh badan menjadi lemah. Jadi untuk mengelakkan perkara tersebut terjadi, kawal pengambilan gula dengan mengambil bijirin dalam setiap makanan. Anda boleh tambahkan ayam yang dipanggang dan nasi. Selain itu boleh tambahkan ikan salmon, ubi kentang, sayur dan buah.
Gangguan gajet sebelum atau ketika tidur
Teenage girl in the dark lying on a bed working on a tablet computer.
Cahaya daripada gajet anda seperti tablet, telefon bimbit atau pun komputer anda mampu mengganggu kitaran tidur anda. Jadi elakkan menggunakan kesemua teknologi tersebut satu atau dua jam sebelum tidur. Letakkan kesemua gajet anda jauh dari tempat tidur supaya anda malas untuk mencapainya sekiranya anda tidak mampu lelapkan mata.
Anda bergantung kepada kafein sepanjang masa
Renee-Zellweger-starbucks-007
Mulakan hari dengan mengambil kopi tidak menjadi masalah. Malah kajian mendapati pengambilan tiga cawan kopi sehari bagus untuk anda. Tetapi pengambilan yang tidak wajar akan mengganggu kitaran tidur anda. Ini kerana kandungan kafien yang akan menghalang sel aktif dalam tubuh badan dan akan membuatkan anda mudah tidur. Pengambilan kafien enam jam sebelum tidur mampu mengganggu tidur anda.
Berjaga hingga lewat malam di hari minggu
couple-watching-tv-at-night
Berjaga sehingga lewat malam akan membuatkan badan anda menjadi letih. Tetapi sekiranya anda tidak mahu ketinggalan dalam kehidupan sosial anda, tidur sebenar di waktu petang sebelum menjalani aktiviti di waktu malam. Ambil masa selama 20 minit untuk lelapkan mata. Tetapi bukan tidur dengan nyenyak kerana ianya akan membuatkan anda lebih letih.
Tidak mengambil air yang cukup
bigstock-Woman-Drinking-Water-4483550-1
Dehidrasi akan mengurangkan kandungan darah dan akan membuatkan darah menjadi pekat. Ini akan menyebabkan jantung anda mengepam lebih perlahan. Ianya akan membuatkan keletihan kerana udara tidak sampai sepenuhnya ke tubuh badan. Jadi ambil air mengikut berat badan anda. Selain untuk tidur yang baik, ianya baik untuk kecantikan kulit.


3 Sebab Utama Ribuan Jadi Ahli Shaklee Walaupun Tidak Minat Bisnes

Lebih 80% dari Ahli Shaklee mendaftar tetapi tidak minat untuk bisnes.

Ya. Itu adalah satu kenyataan. Mungkin anda tidak percaya kerana dilihat seolah-olah ramai yang sudah menjadi pengedar aktif Shaklee.

No. No. No. Itu adalah silap.



Bisnes Shaklee adalah unik. Ia tidak membezakan antara ahli biasa yang mendaftar dan ahli yang ingin berbisnes. Tidak seperti beberapa bisnes lain di pasaran yang ada pakej lain untuk aktif berbisnes.

Anda pasti pernah dengar ada bisnes yang sediakan pakej bisnes dengan nilai sehingga ribuan dan puluhan ribu ringgit untuk sesiapa yang ingin mulakan bisnes? 

Pasti pernah dengar sebab banyak trend bisnes begitu.

Tapi ia tidak berlaku dalam bisnes Shaklee. Anda tidak perlu keluarkan duit sehingga RM100 ke atas untuk menjadi ahli. Yuran ahli hanya RM79 SAHAJA.


Uniknya Jadi Ahli Shaklee


Uniknya daftar jadi ahli Shaklee berbanding bisnes lain:

1) Yuran ahli tak minat bisnes - RM79. Yuran ahli yang minat nak bisnes - RM79
SAMA. Tiada beza. Tiada perlu beli pakej lain sebagai pengedar yang harga ribu-ribu. Ops.

2) Yuran sekali seumur hidup. Tidak perlu renew

3) Tidak perlu kekalkan pembelian setiap bulan, atau tahun. Anda dah beli bulan ni, pastu tak nak beli pula bulan depan, itu tidak menjadi masalah. Anda KEKAL mendapat keistimewaan sebagai ahli Shaklee. 

Haa. Apabila cerita tentang daftar ahli, ramai yang salah faham. Mereka ingat daftar ahli hanya untuk yang ingin bisnes sahaja. 

No. No. No. Exactly NOT. 


3 Sebab Utama Daftar Jadi Ahli Tapi Tidak Mahu Bisnes


Ramai sangat yang mendaftar, kekal menjadi ahli walaupun tidak mahu bisnes. Setelah diselidiki, ada 3 SEBAB utama mereka PILIH mendaftar sebagai ahli walaupun tidak mahu bisnes.


SEBAB #1. Super Duper Jimat

Inilah sebab paling glamer yang ramai pilih jadi ahli Shaklee terutama apabila zaman semua harga barang naik di era GST ini.

Beza harga sangat ketara.sampai 20 hingga 30 peratus tau. 

Contoh kalau harga satu produk ni RM150 untuk harga bukan ahli, tapi harga ahli dia adalah RM121, cuba kira berapa beza harga antara dua itu? RM29 kan?

Boleh belanja makan tengahari untuk 3 hari. Memang jimat sangatlah kalau jadi ahli. Itu baru satu produk, kalau beli lebih, mesti lagi jimat kan?

Produk Shaklee adalah makanan tambahan yang bukan macam barangan perabot dan langsir yang boleh bertahan lama. Kita pasti akan beli lagi bila habis. Bukankah ia satu perancangan bijak bila mendaftar menjadi ahli?


SEBAB #2: Takkan beli untuk sekali dan untuk satu produk sahaja.

Produk semulajadi dan berkualiti seperti Shaklee adalah sangat HOT sekarang. Famous!

Sebut aje supplemen dan vitamin di Malaysia ini, orang dah terbayang Shaklee. Padahal banyak lagi jenama vitamin lain kot. Memang tidak perlu diperkenalkan lagi kerana ramai dah rasa manfaat produk terkenal ini. 

Rangkaian produk Shaklee tidak terhad kepada vitamin, malahan ada juga pencuci muka dan set penjagaan rumah seperti pencuci lantai Basic H dan pencuci baju. Malahan penapis air pertama yang portable juga ada dijual dalam Shaklee. 

Majoriti dari pengguna tegar Shaklee akan membeli lagi untuk kali kedua dan seterusnya serta mencuba produk-produk lain dalam rangkaian Shaklee yang terbaik. 

Saya sendiri telah mencuba lebih dari 10 jenis produk Shaklee termasukpencuci baju dan krim serbaguna Herbal Blend.

Kelebihan mendapat penjimatan berganda tidak dilepaskan oleh ahli Shaklee walaupun mereka tiada niat untuk bisnes selepas mendaftar menjadi ahli.

SEBAB #3 : 'Terbeli' untuk ahli keluarga dan rakan-rakan

Saya berpengalaman berjumpa ramai ahli Shaklee bawah saya yang tidak minat bisnes tetapi suka membuat belian sehingga ribuan ringgit sebulan. 

Eh, tak bisnes tapi beli banyak-banyak?

Ya. Mereka sangat teruja membeli untuk ahli keluarga selepas melihat kesan positif yang mereka sendiri rasa. 

Kebahagian itu lebih bermakna bila dikongsikan.

Saya rasa berbangga kerana ramai antara mereka sangat prihatin kepada rakan-rakan dan ahli keluarga yang kurang sihat serta mengesyorkan produk Shaklee bersesuaian dengan sukarela. 

Bila dah beli banyak, tiba-tiba LAYAK dapat bonus tanpa mereka sangka. 

Siapa sahaja dalam Shaklee layak dapat bonus dengan perkiraan tertentu walaupun niat asalnya tidak mahu berbisnes. Jangan terkejut melihat mereka yang aktif bisnes Shaklee sekarang sebenarnya pada awalnya juga tidak berminat ceburi bidang bisnes. 

Ya, mana tahu dengan hanya berkongsi dengan rakan-rakan serta ahli keluarga mencetus semangat luar biasa untuk merubah masa depan dengan lebih terjamin.


Alasan Paling Tidak Logik


"Saya tidak minat bisnes" adalah alasan paling TIDAK LOGIK jika anda tidak mahu mendaftar menjadi ahli kerana 80% ahli bawah saya juga tidak minat bisnes tetapi masih mendaftar menjadi ahli. 

Tiga sebab utama ini sudah cukup menarik ribuan pengguna ahli Shaklee mendaftar serta mendapatkan banyak keistimewaan sebagai ahli Shaklee. 


Dapat Vitalea Percuma


OPS!! Nanti dulu.
Shaklee ada membuat PROMOSI julung kali untuk mereka yang mendaftar ahli mulai Mei sehingga Oktober 2015


Sempena ulangtahun ke 100 Multivitamin pertama didunia iaitu Vitalea Iron Formula, Shaklee akan memberi sebotol Vitalea ini secara PERCUMA kepada ahli baru daftar beserta pembelian. 

Contohnya anda beli Vitalea sebotol serta mendaftar ahli, tetapi anda akan mendapat 2 BOTOL VITALEA pula. 

Tawaran ini tidak pernah ditawarkan oleh Shaklee, dan anda memang ISTIMEWA kerana terpilih diberi peluang hebat ini.



Hubungi Saya Untuk Dapatkan Vitalea PERCUMA


Anda pasti sudah tidak sabar mendaftar ahli. Apa yang anda sangkakan selama ini tidak tepat rupanya. 

Hubungi saya untuk konsultasi percuma anda
---------------------------------------------------------
Sumaiya (SID # 918781)
msg/whatsapp: 0195596963
Pengedar Shaklee di Alor Setar/Jitra/Pokok Sena
Pos : Seluruh Malaysia
---------------------------------------------------------


PROMOSI SHAKLEE MEI 2015 PENUH KEJUTAN UNTUK SEMUA

Alhamdulillah...promosi MEI 2015 memang sangat mengujakan...

Sebabnya pada bulan ni bukan saja ada promosi produk terpilih, tetapi juga beberap set - set khusus untuk kesihatan dengan harga menarik. Ganjaran yang menanti semua pengedar-pengedar pun hebat2 belaka termasuklah ahli-ahli baru yg mendaftar pada bulan ini...

Jom tengok apa promosi shaklee pada bulan ni...

Suppliment istimewa untuk membantu menghalang penyerapan kolesterol daripada makanan harian. Bagi yang risaukan paras kolesterol dalam badan ataupun yang ingin elakkan pengambilan kolesterol  berlebihan, boleh amalkan Phytocol - ST setiap kali sebelum makan. Yang kerap 'makan besar' di kenduri, event, jamuan dan lain-lain, lagilah sangat disyorkan bawa ini ke mana- mana.
    • Beli 6 dapat 7 botol !!
    • Beli 2 dapat diskaun 5% (TWINPACK) !!
( Lebih baik lagi jika anda turut amalkan Lecithin / Omega Guard dan Alfalfa Complex untuk membantu pengurusan berat badan yang lebih berkesan, insha allah.)


OMEGA GUARD


Minyak ikan tulen yang bebas toksin berbahaya dan sangat sesuai untuk SEMUA GOLONGAN berumur 1 tahun ke atas lelaki dan juga wanita termasuk ibu hamil, ibu menyusukan anak dan juga warga emas. Bayi dlm kandungan serta bayi yang menyusu juga dapat menerima manfaat dari asid lemak omega 3 bila si ibu konsisten amalkan Shaklee Omega Guard ini.
Ia membekalkan asid lemak omega 3 yang boleh membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular (berkaitan jantung), pelihara tekanan darah dan paras kolestrol yang normal di dalam badan dan pelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.


    • Beli 6 dapat 7 botol !!
    • Beli 2 dapat diskaun 5% (TWINPACK) !!
VITA-LEA FOR CHILDREN



Vitalea For Children menggunakan pemanis semulajadi yang diekstrak dari buah anggur dan ibubapa tak perlu risau kerana ia mengandungi xylitol bagi melindungi gigi anak kita daripada kaviti. Ia dalah multivitamin dan multimineral power kerana mengandungi 100% vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B. Pendek kata, ia lengkap dengan 18 vitamins dan minerals penting untuk tumbesaran anak. Tanpa perasa tiruan, tanpa pemanis atau sebarang bahan-bahan tiruan. Boleh dikunyah begitu sahaja.

  • Beli 3 dapat 4 botol !!

YES Wellness Pack (May-Oct'15)

Terdapat  EMPAT SET Istimewa dalam dalam YES Wellness Set ini :
 
Healthy Prenatal : Untuk ibu mengandung/ ibu hamil
Healthy Postnatal : Untuk ibu-ibu bersalin, berpantang dan menyusukan anak
Healthy Young Living : Untuk memelihara kesihatan dan juga antipenuaan (cegah penuaan terlalu awal)
Healthy Fitness : Untuk pengurusan berat badan yang sihat
 
 
(Yang bestnya, untuk Healthy Fitness Set, anda bebas memilih mana-mana dua perisa Cinch Shake Mix yang diminati; perisa Coklat, Vanilla @ Latte)
  
Melalui set promosi YES ini, banyak tawaran menarik terutamanya untuk anda yang berminat untuk terus menjadi ahli, apatahlagi yang mahu memulakan Bisness Shaklee sendiri. Seriously berbaloi dan menjimatkan!
Jadi, jangan lepaskan peluang untuk grab promosi Shaklee Mei 2015 ni ya.


Ada lagi tawaran dari SHAKLEE....


Sempena ulangtahun Vita-lea Iron Formula yang ke 100 juga, Shaklee menawarkan pemberian Vita-lea Iron Formula secara PERCUMA bagi yang mendaftar sebagai ahli sepanjang bulan Mei hingga Okt 2015. Rugi sangat2 sapa yang tak grab peluang best ni...


Hubungi saya untuk konsultasi percuma anda
---------------------------------------------------------

Sumaiya (SID # 918781)
msg/whatsapp: 0195596963
Pengedar Shaklee di Alor Setar/Jitra/Pokok Sena
Pos : Seluruh Malaysia
---------------------------------------------------------


**Disclaimer**
 



Assalamualaikum semua pembaca blog Vitamin's For All

Hari ni saya nk kongsikan msg yang sangat menggembirakan Anda. KOLEGEN dan NUTRIFERON dah ada kembali!
Kolagen shaklee yang menjadi fenomena sebelum ni dikatakan tidak akan masuk ke Malaysia sehingga 2016. Memang kecewa jugak sebab kolagen ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan kerana kualitinya yang sangat tinggi dan keberkesanannya memang tip top.  Bila kata setahun out of stock mestilah kecewa kan?
Tapi, Alhamdulillah, urusan shaklee dan pihak berwajib segera diselesaikan dan kini kolagen sudah kembali memang best!!
Satu lagi, produk berpaten shaklee yang sangat ditunggu-tunggu iaitu NUTRIFERON. Sekarang ni jangkitan penyakit sangat membimbangkan dan susah nak cari masa yang anak-anak ke atau keluarga betul-betul sihat. Setiap masa ada saja yang tak sihat betul tak? Dengan pemakanan yang tak menentu, cuaca dan persekitaran yang tercemar, nak keluar rumah pun rasa takut..ada je penyakit yang nak hinggap. Takkan selamanya nak bergantung kat ubat kan? Doktor-doktor pun semakin banyak beban kerja dek kerana hospital yang sentiasa penuh sampai tak muat wad!
Jadi, disinilah pentingnya kita menguatkan imun sistem kita. Melalui pemakanan, senaman dan pengambilan supplement. Nutriferon Shaklee dirumus khas untuk menguatkan imun sistem. Memang berbaloi untuk amalkan. Rasa pun sedap, anak kecil pun suka tau.
kolagen and nutriferon is back

Jadi, bagi yang tertunggu-tunggu kemunculan nutriferon dan kolagen, penantian dah berakhir! jom borong sebelum out of stock!
*Next post saya nk kongsi plk promosi shaklee untuk bulan Mei 2015..pastinya sangat teruja...


Hubungi saya untuk konsultasi percuma anda
---------------------------------------------------------

Sumaiya (SID # 918781)
msg/whatsapp: 0195596963
Pengedar Shaklee di Alor Setar/Jitra/Pokok Sena
Pos : Seluruh Malaysia
---------------------------------------------------------


**Disclaimer**


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...