Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

9 Tips Kekalkan Penghasilan Susu Ibu Walaupun Berpuasa

Salam Ramadhan kepada semua.

Hari ini dah masuk hari ke-19 kita berpuasa. Macam mana ibu-ibu menyusu bertahan untuk berpuasa sambil mengepam dan menyusukan anak? Penat dan lapar tak? Cuba tengok video di bawah, Pn, Haridah temui apa yang beliau perlukan untuk kekal bertenaga sepanjang berpuasa.
.
Saya pun masih menyusukan baby saya yg ke-4. Saya akan pastikan yang SET PUASA BERTENAGA yang menjadi penguat dan pemberi tenaga kepada saya untuk terus berpuasa dan menyusukan anak, di samping sentiasa dapat hasilkan susu yang cukup untuk baby.
Ibu-ibu yang lain bagaimana? Apa yang ibu-ibu lakukan semasa berpuasa supaya penghasilan susu sentiasa maintain? Di sini, maya ada beberapa tips untuk sentiasa maintain kan penghasilan susu walaupun kita berpuasa.



1. Minum Air

Ibu yang menyusukan anak memang perlu minum air dengan banyak. Ini adalah untuk penghasilan susu. Kalau air tak cukup dalam badan, susu yang keluar pun sikit je.

2. Mengepam

Kalau kita bekerja, pastikan yang kita mengepam seperti biasa, iaitu setiap 3 jam. Jangan sesekali fikir untuk skip 1 sesi supaya sesi seterusnya akan bertambah lebih banyak susu yang terkumpul. Itu adalah salah. Lagi kurang demand, lagi kuranglah supply susu kita. Jadi, walaupun masa mengepam hanya keluar 2-3 oz sekali pun, jangan skip sesi mengepam tau!

3. Kurma

Kurma adalah sangat bagus untuk penghasilan susu. Saya memang akan makan kurma masa sahur dan berbuka untuk pastikan susu sentiasa meriah, di samping memberi tenaga pada Saya.

4. Madu

Madu juga membantu menghasilkan susu yang banyak walaupun kita berpuasa. Amalkan mengambil sesudu besar madu masa perut kosong, ataupun bancuhkan dengan air suam untuk diminum.

5. Bersahur

Jangan tinggalkan sahur kerana apa yang kita makan akan memberi kita tenaga untuk menghasilkan susu untuk anak tersayang. Kalau tak sahur, macam mana nak mengepam dan menyusukan anak kan? Risau nanti terus pening sebab perut kosong.

6. Direct Feeding

Apabila kita bersama anak, kerapkan bagi anak kita menyusu tak kira masa. Bila mereka nak susu bagi je. Ia akan menghantar signal kepada otak untuk menghasilkan lebih banyak susu yang diperlukan oleh baby kita.

7. Power Pumping

Ini juga salah satu cara untuk kekalkan penghasilan susu daripada berkurang. Lakukan power pumping di malam hari kerana ini adalah teknik untuk menaikkan demand untuk meningkatkan supply susu. Paling senang adalah bangun awal sedikit sebelum sahur untuk membuat power pumping.

8. Tandem Nursing

Tandem nursing adalah teknik di mana kita mengepam sebelah sambil menyusukan anak di sebelah lagi. Mula-mula memang rasa kekok sikit. Nak pegang anak lagi, nak pegang pam lagi. Tapi, kalau kita praktis, sebenarnya senang je. Saya dah cuba, dan memang hasilnya pun meriah.

9. Minuman Berserat

Minuman-minuman berserat, seperti milo, horlicks, dan oat memang membantu untuk hasilkan susu. Jadi, biasakan diri untuk minum air-air sebegini semasa sahur dan juga sebelum tidur supaya susu kita sentiasa maintain. 

Tips-tips ini memang Saya amalkan sendiri supaya susu yang terhasil tidak berkurang walaupun masa berpuasa. Saya juga akan mengambil suplement SET SUSU MERIAH untuk pastikan susu Saya sentiasa maintain. Ibu-ibu semua pun boleh mengamalkan teknik yang sama, in sya Allah penghasilan susu akan sentiasa cukup untuk anak. Mesti anak kita sentiasa puas setiap kali minum susu dan tidak akan merengek selalu dek kerana tak kenyang minum susu badan kita.

Hubungi saya untuk konsultasi percuma anda
---------------------------------------------------------
Sumaiya (SID # 918781)
msg/whatsapp: 0195596963
Pengedar Shaklee di Alor Setar/Jitra/Pokok Sena
Pos : Seluruh Malaysia
---------------------------------------------------------



PROMO SHAKLEE JULAI 2015: VIVIX, B-COMPLEX & VITALEA FOR CHILDREN




Alhamdulillah kit asudahpun memasuki bulan Julai 2015. Cepatnya masa berlalu kan. Pejam celik dah dalam bulan ke 7 kita di tahun ini. Diharap semua pembaca blog saya sentiasa sihat terutamanya di bulan Ramadhan yang berkat ini.
Seperti biasa, bila tiba bulan baru, Shaklee akan mengumumkan produk promonya untuk bulan tersebut. Pada bulan Julai 2015 ini, Shaklee membuat promosi untuk produk terbaiknya iaitu SHAKLEE VIVIX di samping B-COMPLEX & VITALEA FOR CHILDREN.

PROMO BELI 6 PERCUMA 1 & BELI 2 DAPAT DISKAUN 5% VIVIX


july 2015 2


july 2015 3
 VIVIX
Harga pasaran: RM 475 (150ml)
Dapatkan harga promo Vivix bulan ini dengan menghubungi kami!
SHAKLEE VIVIX, produk paling istimewa di Shaklee yang telan dipatenkan, khas untuk mereka yang mau kekal awet muda. Vivix meremajakan sel dan DNA, mencantikkan wajah, mengekalkan awet muda dan memastikan kesihatan yang optimum.

Beli SET PROMO Shaklee VIVIX pada bulan Julai ini sama ada BELI 6 PERCUMA 1 ataupun BELI 2 DAPAT 5% DISCOUNT, anda juga akan turut menerima:
– Free Shaklee Membership bernilai RM80
– Menerima Cash Bonus dari Shaklee ke dalam akaun bank anda pada bulan hadapan.
– Setelah berdaftar, anda layak untuk membeli produk Shaklee dengan harga ahli (less 20%-33%) dan menikmati pelbagai tawaran dan peluang dari Shaklee
– Mendapat bimbingan step-by-step untuk memulakan bisnes dengan Shaklee di support group kami.

KLIK SINI untuk maklumat lengkap tentang Shaklee VIVIX.

 PROMO BELI 3 PERCUMA 1 B-COMPLEX & VITALEA FOR CHILDREN


july 2015 1

VITALEA FOR CHILDREN
Harga pasaran: RM 53.75 (120 tablets)
VITALEA FOR CHILDREN
Harga pasaran: RM 111 (60 tablets)

KLIK SINI untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai Vitalea for Children.
Dapatkan harga promo Vitalea For Children & B-Complex bulan ini dengan menghubungi kami!

Hubungi saya untuk konsultasi percuma anda
---------------------------------------------------------
Sumaiya (SID # 918781)
msg/whatsapp: 0195596963
Pengedar Shaklee di Alor Setar/Jitra/Pokok Sena
Pos : Seluruh Malaysia
---------------------------------------------------------



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...