Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

Aktiviti Rangsang Minda Anak

Assalamualaikum =)
Tempoh usia anak 0 hingga 3 tahun adalah satu tempoh perkembangan minda mereka berkembang dengan sangat pesat. Ibaratnya minda mereka ni macam span, Sangat mudah serap apa sahaja yang kita ajarkan kepada mereka.
Sebab tu kalau nak ajar anak kenal huruf, menghafal dan sebagainya, lebih awal mula lebih bagus untuk mereka. Sebab masa ni minda mereka sangat giat untuk berhubung!
Cuma kadang-kadang kita ni sampai dah tak tahu nak buat aktiviti apa untuk anak tak rasa bosan. Asyik-asyik bagi gajet. Sikit-sikit suruh tengok tv. Risau kalau-kalau motor skill dia tak dapat berkebang dengan sempurna.
So kat sini sukaaa sangat nak sharekan dengan mommies semua, beberapa aktiviti mudah yang kita boleh buat bersama anak-anak hebat kita tu. Yang penting mak-mak kena rajinla..hihi.
Bila kita tengok anak-anak kita kosong tanpa sebarang aktiviti, automatik kita rasa macam… bersalahkan? Rasa macam kita ni takde bagi apa-apapun untuk isi jiwa mereka. Jadi semoga aktiviti-aktiviti ni boleh bantu super mak semua untuk lebih kreatif dalam mendidik anak-anak menjadi lebih hebat ! Yeaahhh!

AKTIVITI UNTUK KENALKAN WARNA

#WARNA 1

senang je nak buat ni..kos pun tak mahal =)
senang je nak buat ni..kos pun tak mahal =)

#WARNA 2

Busy-Bag-Swap-11-web

#WARNA 3

BusyBagSwap2013-87

#WARNA 4

Color-Game-1024x682

#WARNA 5

20140519-114923

#WARNA 6

colour sorting

AKTIVITI KENALKAN NOMBOR

#NOMBOR 1busy bag idea

#NOMBOR 2

Busy-Bag-7

#NOMBOR 3

8176625697_393b4e92ef

AKTIVITI KENALKAN BENTUK

#BENTUK 1

shape

#BENTUK 2

IMG_1989_thumb[1]

#BENTUK 3

geo_matching_toddlers

#BENTUK 4

Busy-Bag-Swap-1-web

#BENTUK 5

Busy-Bag-12-300x225

AKTIVITI PADANKAN


Busy-Bag-
Busy-Bag-6
Busy-Bag-Swap-Party-The-DIY-Mommy-22
Boleh cuba applykan dan tukar untuk kenal huruf, abjad dan lain-lain. Kalau dapat buat untuk ABC dan Alif Ba Ta lagiii bagus! Mesti si anak excited nak belajar dan mencuba =) Kalau dapat topupkan suplemen untuk boost up minda anak ni lagi baik. Rangsang sel-sel untuk berhubung lebih pantas!
Selamat mengkreatifkan diri untuk anak-anak.
Selamat mencuba!


0 komen kawan-kawan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...