Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

Tips Kemas Rumah: Cara Mudah dan Ringkas!

Assalamualaikum..

Hehe, tajuk memang best!  Bile cerita bab kemas, memang pempuan tak leh nak elak la. Tapi yang paling penting nak kemas kene ada cara, baru la tak rase stress.


Tips Kemas Baju

Okey, saya memang kureng suka lipat baju. So, ape yang saya buat? Saya hanger kan semua baju baju saya. Semua item saya hanger, sangat jimat masa! Cuma perlukan hanger yang banyak, dan tempat untuk menggantungnya. Hanger takde masalah, boleh je cari kat kedai RM2. Banyak boleh dapat. Sebab tu, kalau saya pergi memana sangat suka cari hanger. Kalau untuk baju budak, beli la hanger kecik. So, masa sidai kita hanger kan, so bila angkat just sorting je, ikut pakaian kite.


Ihsan google

Tips Kemas Barang Sampingan

Saya guna suka guna storage box! So, barang tak rosak dan mudah nak cari. Storage tu,kite kene la label. Baju lama ke, Mainan anak ke, Stok barang rumah ke.So, letak pada satu tempat yang mudah kita nak capai! Kalau nak pindah rumah pun senang tau, hangkut saja..

Ihsan google

Impian Saya

Saya baru dapat idea nak susun semua barang dalam rak kayu 3 layer tu. Pastu beli la kat Daiso storage box yang pelbagai corak then, susun! So jadinye camni

Ihsan Google

Cantik kan?? Saya tengah teruja nak buat macam ni la. Berangan nak letak semua mainan anak-anak :)

Tips Bagi Cergas Untuk Kemas Rumah

  1. Jangan bertangguh. Nampak je barang tak kemas, terus amik. Lagi lama biar, lagi sepah
  2. Jadualkan suitable time for laundry (kalau tak mampu hari2, make sure jangan terlalu banyak, nti demotivated) 
  3. Buat keje dengan tenang(jangan mengeluh husband tak tolong! itu lagi la penat)
  4. Minum la air yang boleh buat kita cergas dan tak la penat sangat. Bukan ape, nanti kalau dah penat, mula la bad mood kan. So,saya pilih Performance Drink, Shaklee!
Selamat mengemas Rumah!


0 komen kawan-kawan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...