Boucing Red Apple

Get Healthy, Be Happy, Feel Beauty

Jom Klik Like!..

Kenapa Perlu Makanan Tambahan, Bolehkah Makan Banyak Vitamin?

Kenapa Perlu Makanan Tambahan, Bolehkah Makan Banyak Vitamin?
Semakin canggih pembangunan perubatan,teknologi dan penemuan saintifiknya semakin meningkat kadar penyakit-penyakit yang membawa maut, seperti serangan jantung, kanser, kencing manis darah tinggi dsb.
Ini bermakna perkembangan dan kecanggihan bidang perubatan tidak dapat menyumbang kearah pengurangan bilangan pesakit samada yang sedia ada maupun yang baru.
Kajian menunjukkan perkembangan teknologi perubatan hanya mampu memberi manfaat kepada mereka-mereka yang telah mengidap penyakit yang memerlukan perawatan dan yang perubatan yang lebih canggih dan selesa, tetapi dengan harga yang turut meningkat seiring kemajuannya.
Kenapa Perlu Makanan Tambahan
why supplement
Untuk pencegahan penyakit-penyakit moden kini, sel-sel kita perlu mendapatkan zat-zat serta nutrien yang semakin sukar didapati dari amalan pemakanan gaya hidup moden kini.
Kita lebih mementingkan keselesaan berbanding kesihatan kita. Industri makanan segera meningkat 2000% sejak 1981.
“We are overfed but undernourished.”
why sup fastfood
 Kehidupan moden, makanan segera yang berleluasa menjadi penyumbang utama masalah kesihatan moden. Mudah, ringkas, sedap, kenyang, tapi penuh segala bahan kimia iaitu pengawit, perisa, perasa, logam berat, tinggi gula, kolesterol dsb.
 Kenapa Perlu Makanan Tambahan.
100,000,000,000,000 mengapa kita memerlukan makanan wajibnya/nutrien.
Kita mempunyai beratus trillion sel yang sedang bekerja didalam setiap sistem-sistem kita yang terdiri dari organ-organ dan tisu yang sedang membina kehidupan.
Kesihatan kita bergantung kepada nutrien-nutrien yang diperolehi oleh kesemua sel-sel  tersebut. Mampukah nutrien-nutrien itu diperolehi dari sumber-sumber makanan kita hari ini?

Kenapa Perlu Makanan Tambahan.
Tahukah anda?
Ikan yang dibekalkan kepada kita dari Thailand, lndia dsb direndam di dalam ubat mayat yang dinamakan Formalin, supaya tahan lama?
Ayam kita ialah anak ayam yang disuntik hormon dsbnya supaya cepat besar, pulangan segera.
Sayur kita ialah sayur yang diselimuti racun serangga yang hebat hinggakan ulat pun tak berani makan. Sebab yang ulat tak makanlah yang mmpunyai harga, yang menjadi pilihan kita.
Buah-buahan kita yang telah disimpan lama, yang telah diawet dengan white chemical, yang kelihatan putih berkilat pada buah epal dan sebagainya. Dikatakan untuk sampai kepada kita makan masa berbulan-bulan.sedangkan vitamin mula hilang sejak ianya mula dipetik.
Begitulah dengan apa saja yang disediakankepda kita hari ini seperti beras, gula, tepung, segala telah diproses secara kimia. 
Gula putih adalah kristal putih yang terhasil setelah proses membuang semua vitamin, molasses, mineral, protin, serat dan lain-lain kandungan yang berfaedah terkandung di dalam air tebu. Ia tidak terdapat di alam semulajadi, sangat merbahaya kepada manusia, malah tidak sesuai untuk dimakan. Bagi saya, gula putih adalah racun yang merbahaya.

Kenapa Perlu Makanan Tambahan.
Kerana kita tidak mampu untuk menternak ayam sendiri, menangkap ikan sendiri, tanam sayur sendiri, dsb?
Sebagai pelopor dibidang vitamin, doktor Forest C Shaklee telah melihat jauh kehadapan dimana beliau telah menjangkau bahawa di dalam dunia yang moden nanti, segalanya segera dan makanan segar sudah sukar diperolehi.
Sebagai solusi nya, we suplement our foods and suplement becomes A Modern Solution To A Modern Problems…sebagai Nutritional lnsurance.

Bolehkah Makan Banyak Vitamin?
Lagi satu persoalan, bolehkah kita ambik banyak-banyak vitamin ni?
Sebenarnya kita dah lama kekurangan vitamin jadi kalau kita ambil vitamin-vitamin mengikut kuantiti seperti tertera dibotol , itu hanya memenuhi keperluan harian sahaja, sebab itu kalau kekurangan teruk kena ambik lebih, untuk menampung kekurangan yang lama.
Kenyataan yang biasa kita dengar ” ialah orang mati kerana kekurangan zat, bukan kerana terlebih zat.”
Tetapi saya hanya mewakili vitamin jenama shaklee sahaja ye, kerana komitment syarikat tentang 100% semulajadi dan penyerapan yang cepat iaitu dalam masa 30 minit segala nutriens yang tertera dilabel telah berada didalam darah bersedia untuk diserap, hasil keputusan ujian klinikal, The Shaklee Difference.
shaklee diff

Kenapa Perlu Makanan Tambahan?
Keputusan ditangan masing-masing,
The best way to predict your future is to create one.
Islam menggalakkan Prevention.
Prevention is much cheaper than cure.
Healthy is Beauty and Wealthy.
---------------------------------------------------------

Sumaiya (SID # 918781)
msg/whatsapp: 0195596963
Pengedar Shaklee di Alor Setar/Jitra/Pokok Sena
Pos : Seluruh Malaysia

---------------------------------------------------------




0 komen kawan-kawan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...